رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: سیاست کاری و اولویت دستگاه قضا کاهش جمعیت کیفری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمودخانی رئیس دادگستری شهرستان البرز در بازدید از زندان مرکزی قزوین گفت: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در سال‌های اخیر، تحقق سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی است؛ ایشان همواره بر لزوم کاهش مجازات حبس تاکید داشته‌اند و در این خصوص می‌فرمایند باید با استفاده از افراد صاحب‌نظر و کارشناسان مجرب، برای مجازات‌های جایگزین زندان برنامه‌ریزی و طراحی شود.

محمودخانی تاکید کرد: تحقق جدی این مطالبه رهبر معظم انقلاب، با بخشنامه رییس قوه قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری، باعث شده تا به یک نهضت عمومی در دستگاه قضا تبدیل شود و دادگاه‌های تالی و عالی، دادسرا‌ها و حتی زندان‌ها، تمام تلاش خود را برای کاهش تعداد زندانیان آغاز کنند.

او اضافه کرد: بازدید از زندان‌ها می‌تواند کاهش جمعیت کیفری را تسریع بخشد و بدون شک استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به ویژه در جرایم غیرعمد در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نقشی اساسی دارد.

رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: بر این باوریم که زندان راه حلی مناسبی برای اصلاح فرد به خصوص در مواردی که شخص از روی غفلت و ناآگاهی مرتکب جرمی شده، نیست، زیرا زندانی شدن مشکلات و مسائل متعددی را هم برای فرد زندانی و به تبع آن خانواده آن‌ها در پی دارد.

انتهای پیام/ک

سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان را با جدیت دنبال می کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.