کارگاه آموزشی ایمنی بیمارستان‌ها در برابر حوادث و بلایا در حیطه‌های سازه‌ای و غیر سازه با حضور مسئولان در مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:کارگاه آموزشی ایمنی بیمارستان‌ها در برابر حوادث و بلایا در حیطه‌های سازه‌ای و غیر سازه با هدف آمادگی مسئولین برای ایمن سازی بیمارستان‌ها در برابر حوادث و بلایا برگزار می‌شود.

او افزود: این کارگاه با حضور مدیران، کارشناسان مدیریت بلایا و حوادث، مسئولین ساختمان بیمارستان‌های اشنویه، پیرانشهر، سردشت، نقده و مهاباد در سالن کنفرانس این شبکه برگزار شد.

او اظهار داشت: ایمنی بیمارستان‌ها یکی از مباحث مهم مدیریت در حوزه درمان به شمار می‌رود که در برنامه‌های اعتبار بخشی بیمارستان‌ها به این مقوله توجه شده است و بیمارستان‌ها باید برای مقابله با بلایا و حوادث آمادگی لازم را داشته باشند و در تمامی شرایط نکات و مسائل ایمنی را رعایت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد تصریح کرد: آمادگی مراکز بیمارستانی به تنهایی منوط به منابع فیزیکی نمی‌شود بلکه حیطه‌های غیرسازه‌ای و حتی نیروی انسانی آموزش دیده نیز باید از آمادگی کامل برای مقابله با این نوع حوادث برخوردار شوند.

رزاق همایونفر مسئول کارگاه‌های آموزشی بحران و بلایای بیمارستانی جنوب استان آذربایجان غربی نیز در این زمینه گفت: این کارگاه به صورت همزمان در مناطق شمال، مرکز و جنوب استان برگزار می‌شود علاوه بر این کارگاه ۵ کارگاه آموزشی دیگر با موضوع‌های متفاوتی از جمله راهکار‌های مقابله با حملات شیمیایی، میکروبی و هسته ای، سناریو نویسی و اجرای تمرین دور میزی و برنامه ریزی پاسخ به حوادث و بلایا در مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب استان برگزار می‌شود.

او افزود: امسال ۸ دوره آموزشی در مهاباد با حضور ۳۰۰ نفر از پرسنل درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد با موضوع خطر حوادث و بلایای طبیعی و سیستم‌های اعلام و اطفای حریق برگزار شده است.

انتهای پیام / س خ 

نشست هم اندیشی کارگاه آموزشی ایمنی بیمارستان ها در مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.