دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی گفت: استقبال گسترده مردم از نمایشگاه‌های کتاب و مطبوعات نشان از ظرفیت بالای استان برای اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی دارد.

آذربایجان ظرفیت بالایی در اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمدپور دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی در هفتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان به اذعان کارشناسان با موفقیت همراه بود.

او با اشاره به این‌که نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه کتاب کشور شناخته می‌شود، افزود: نمایشگاه کتاب تبریز همه ساله با استقبال گسترده مردم استان‌های شمال غرب کشور همراه است.

او با بیان این‌که نمایشگاه کتاب و مطبوعات امسال یک حماسه‌ِ فرهنگی از جانب مردم بوده است، افزود: امسال حدود یک میلیون نفر از این دو نمایشگاه بازدید کردند که در نوع خود کم‌نظیر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان به فروش هشت و نیم میلیارد تومانی کتاب در نمایشگاه کتاب سال پیش اشاره کرد و گفت: این رقم در هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز به ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

او با بیان این‌که بیش از ۵۰ برنامه شاخص فرهنگی، هنری و رسانه‌ای همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات استان اجرا شد، افزود: استقبال گسترده مردم از این رویداد نشان از ظرفیت بالای استان برای اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی است.

او با اشاره به این‌که نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان امسال بر خلاف دوره‌های گذشته با خلاقیت و ابتکار عمل ویژه‌ای اجرایی شد، افزود: این نمایشگاه به همت خانه مطبوعات استان و همکاری دیگر تشکل‌های رسانه‌ای اجرایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش، خواستار توجه و بهره‌مندی از راهکار‌های فرهنگی و هنری در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب شد و گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود فرهنگی امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هفتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با حضور اعضای این شورا در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

 

انتهای پیام/ش

نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه کتاب کشور شناخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.