مهمترین رویداد‌های ادبیات از تاریخ ۲ تا ۸ آذرماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

از انتصاب دبیران  مهرواره جشنواره شعر و داستان جوان سوره تا پیگیری مطالبات انجمن کتابفروشان جبهه انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویدادهای حوزه ادبیات در هفته گذشته را در این گزارش مرور می کنیم.

برگزیدگان جشنواره ملی «در امتداد فجر» معرفی شدند

مراسم پایانی جشنواره ملی شعر «در امتداد فجر» به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور در چهلمین سالگرد تأسیس سازمان بسیج مستضعفین و در گام دوم انقلاب اسلامی به میزبانی یزد برگزارشد.

مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور سردار شکارچی (معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح)، قنادیان (رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی سپاه)، امیر نصیربیگی (مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور)، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل امور زنان و خانواده، رئیس حوزه هنری استان یزد و فرماندهان و مسئولان سپاه الغدیریزد و جمعی از شاعران، ادیبان و اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه در سالن شهید عباسپور برگزار شد.

دبیران هنری هفدهمین مهرواره شعر و داستان «جوان سوره» معرفی شدند

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری, وجیهه سامانی را به عنوان دبیر هنری بخش داستان و فریبا یوسفی را به عنوان دبیر هنری بخش شعر هفدهمین مهرواره شعر و داستان «جوان سوره» منصوب کرد.

آذرآیین از جایزه جلال انصراف نداده است

پس از انتشار اخباری درباره کناره‌گیری قباد آذرآیین از نامزدی در دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، دبیرخانه این جایزه اعلام کرد که آذرآیین از این جایزه انصراف نداده است.

دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد با اعلام این خبر گفت: آقای آذرآیین در تماسی، ضمن تشکر از داوران جایزه برای توجه به کتابش، اعلام کرد از جایزه جلال انصراف نداده‌ است.

۱۴ قصه‌گو به مرحله پایانی بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی راه یافتند

هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی متشکل از گیتی خامنه، اشکان خطیبی و فولکه تگتهوف دانمارکی از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شامل شرکت‌کنندگان ایرانی و قصه‌گویان خارجی، ۱۴ اثر را برای اجرای پایانی در این بخش انتخاب کردند.بر اساس رای هیات داوران ۸ نفر از شرکت کنندگان ایرانی در بخش بین‌الملل جشنواره به شرح زیر به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

پیگیری مطالبات انجمن کتابفروشان جبهه انقلاب اسلامی

ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نشست انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه) پس از مطرح شدن مطالبات کتابفروشان این انجمن با استقبال از اینکه فعالیت کتابفروشی توسط این انجمن به صورت تخصصی و حرفه‌ای دنبال می‌شود، گفت: در چرخه تولید کتاب از تولید محتوا تا چاپ و فروش آن در کتاب‌فروشی‌ها و دیگر حلقه‌های مرتبط با آن، لزوم حفظ همبستگی و وابستگی هر یک از حلقه‌ها، مقتضیات تخصصی خود را دارند.

عرضه‌ جدیدترین بازی‌های رومیزی ایرانی در جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی

محسن حموله دبیر پنجمین جشنواره‌ اسباب‌بازی با اشاره به اینکه بازی‌های رومیزی در سال‌های اخیر در سطح جهان مورد استقبال قرار گرفته و در صنعت اسباب‌بازی به یکی از شاخه‌های مهم و جدی تبدیل شده، توضیح داد که براساس سیاست‌های جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی، در این دوره بحث طراحی اسباب‌بازی و معرفی افراد جوان و خلاق جزو اولویت‌های کار بوده است.

شهیدی که پیکرش بدون غسل و کفن در حرم ۶ امام طواف داده شد/ «الی الحبیب» راهی بازار نشر شد

راه شهادت از سال‌ها پیش با از خود گذشتگی سرداران ملی آغاز شد، اما بعد‌ها با ۸ سال جنگ تحمیلی، رنگ و بوی دیگری گرفت و حالا چندین سال است که مدافعان حرم پرچمدار این راه پر فراز و نشیب شده‌اند، جوانانی که غیرت و همت آن‌ها در این راه مانند گذشته، مثال عینی مردانگی شده است.کتاب «الی الحبیب» مجموعه‌ای از خاطرات خانواده و همکاران شهید علیرضا بابایی است که به قلم علی آسترکی گردآوری و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.