مصرف گاز در خراسان جنوبی از نیمه اول آبان امسال تاکنون، ۲۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۸ درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هاشمی مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: امسال از نیمه اول آبان تا ۳ آذر، ۴۳.۵ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۱ میلیون مترمکعب بوده، ۲۸ درصد افزایش یافته است.

او  از مصرف بالغ بر ۹۶۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و افزود: بخش نیروگاهی در استان با ۶۲ درصد و مصرف بیش از ۵۹۱ میلیون و ۲۹۹ هزار مترمکعب، بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی را به خود اختصاص داده و پس از آن بخش‌های صنعتی و حمل و نقل با مصرف بالغ بر ۱۷۳ میلیون و ۸۶۶ هزار متر مکعب، ۱۹ درصد میزان مصرف گاز طبیعی را از ابتدای سال جاری تاکنون به خود اختصاص دادند.

هاشمی گفت: بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی با مصرف ۱۴۴ میلیون و ۸۴۶ هزار مترمکعب، ۱۴ درصد و سیمان قاین هم با مصرف بیش از ۵۱ میلیون مترمکعب، ۵ درصد میزان مصرف گاز طبیعی را داشتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی شهر‌ها و ۵۶۲ روستا در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۶۳ درصد خانوار روستایی استان از گاز طبیعی برخوردارند.

او با تاکید بر صرفه جویی در مصرف گاز و همچنین رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از گاز طبیعی گفت: امیدواریم همزمان با شتاب گازرسانی در سطح استان، صرفه جویی و مصرف بهینه گاز طبیعی و نیز نحوه استفاده ایمن از گاز مورد توجه جدی مردم قرار گیرد.

انتهای پیام / ط ا

بهره مندی  ۱۰۰ درصد خانوار شهری از گاز طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.