زنگ مانور زلزله و ایمنی امروز همزمان با سراسر کشور در ۱۳۰ مدرسه استان بوشهر نواخته شد.

مانور زلزله در مدارس استان بوشهر برگزار شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دانش آموزان نقش مهمی در یاری رسانی به حادثه دیدگان در زمان‌های بحرانی دارند که در این راستا آشنایی آنان با روش‌های امدادی ضروری است.

در این راستا مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در ۲۰ مدرسه مرکز استان و ۱۱۰ مدرسه سایر شهرستان‌های استان بوشهر برگزار شد.

خروج اضطراری از کلاس‌های درس و آشنایی با امدادرسانی را از اهداف این مانور بود که با همکاری امدادگران هلال احمر، آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی برگزار شد.

فرماندار شهرستان گناوه در حاشیه این مراسم در گفت‌‎وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر بیان کرد: برگزاری مانور زلزله به صورت نمادین در مدارس بسیار ضروریست، چون دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند نیاز به آموزش در مواقع بحران دارند تا آگاهی شان ارتقا پیدا کنند.

غلامرضا مهرجو افزود:با توجه به اینکه کشور ما زلزله خیز است نیاز است ما نسبت به آگاهی عمومی به ویژه دانش آموزان در همه مقاطع تلاش کنیم تا توان مقابله با چنین بحران‌های را افزایش دهیم.

او تاکید کرد:از دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس انتظار داریم فراگیری آموزش‌های مقابله با حوادث و بلایا را جدی بگیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه نیز در گفت‌‎وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر گفت: هر ساله  ششمین روز از آذر ماه همزمان با سراسر کشور مانور زلزله را در مدارس برگزار می‌کنیم.

عبدالعلی صیادی افزود: پیش از اجرای زلزله آموزش‌های لازم همچون روش پناه گیری، خروج اضطراری، حمل مصدومین، انتقالشان به نزدیک‌ترین مرکز درمانی و اطفاء حریق  به دانش آموزان داده می‌شود.

او یادآور شد:برای اولین بار در مانور زلزله از روانشناسان بهزیستی و تیم حمایت‌های روانی شهرستان گناوه استفاده شد تا حمایت‌های روانی بعد از وقوع زلزله انجام دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه با تاکید بر اینکه حادثه خبر نمی‌کند گفت:با توجه به اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز است و روزانه با حوادث متعددی مثل سیل، آتش سوزی و زلزله روبرو هستم باید آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

استان بوشهر در سال‌های اخیر چند زلزله بزرگ داشته که دو مورد آن قربانی هم گرفت؛ یکی زلزله ۶.۱ ریشتری شُنبه در شهرستان دشتی که ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ رخ داد و ۳۷ کشته داشت و دیگری زلزله ۵.۷ ریشتری برازجان که هفتم آذر ۱۳۹۲ اتفاق افتاد و هفت قربانی گرفت.

انتهای پیام/م

مانور زلزله و ایمنی امروز در ۱۱۰ مدرسه استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.