معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: آبان ماه امسال ۵۱۷ فقره شکایات مردمی پیرامون کالا و خدمات در استان از طریق ستاد خبری ادارات تابعه این سازمان دریافت شده است.

به ۵۱۷ مورد شکایات مردمی پیرامون کالا وخدمات در استان بوشهر رسیدگی شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا جمالی بیان کرد: آبان ماه امسال ۳۴۸ شکایت مستقیم مردمی به صورت تلفنی و مابقی حضوری، کتبی، سامانه ۱۲۴ و سامانه ۱۳۵ تعزیرات دریافت شده‌است.

او ادامه داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۲۶ مورد متخلف و منجر به تکمیل برگ گزارش بازرسی شده، ۱۸۴ فقره ارجاع به کارشناسی و در دست بررسی قرار دارد و ۲۸ مورد نیز با توجه به آن که جنبه عمومی نداشته و قبل از تشکیل پرونده، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است، مابقی غیر متخلف تشخیص داده شده است.

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که ۶۵ درصد مربوط به بخش کالا و ۳۵ درصد مربوط به بخش خدمات است.

جمالی عنوان کرد: بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به انواع نان، میوه و تره بار، سیلندر‌های گاز و شرکت‌های خودرویی و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به حمل و نقل درون شهری (تاکسی و وانت بار تلفنی ها) , حمل و نقل برون شهری و آرایشگاه‌های مردانه بوده است.

او تصریح کرد:گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گران فروشی، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری تاکید کرد: همه واحدهای صنفی باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان اطلاع رسانی کنند به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد.

انتهای پیام/م

لزوم شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.