وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین نیروگاه بادی در میانه با حضور رئیس جمهور

اردکانیان گفت: امروز بعدازظهر رئیس جمهور بزرگ‌ترین نیروگاه بادی را در شهرستان میانه به ظرفیت ۲۰ توربین بهره‌برداری خواهند کرد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین نیروگاه بادی در میانهبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز بعد از گذشت ۲ ماه شورای عالی اداری مصوبه‌ای مبنی بر یکپارچه‌سازی شرکت‌های اداری آب و فاضلاب شهری و روستایی در جهت آبرسانی به روستا‌ها را  ابلاغ کرد و به تصویب دولت رسید.

اردکانیان ادامه داد: امروز بعدازظهر رئیس جمهور بزرگ‌ترین نیروگاه بادی را در شهرستان میانه به ظرفیت ۲۰ توربین بهره‌برداری خواهند کرد، برای این نیروگاه ۹۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

او تصریح کرد: فردا در ادامه پویش «الف، ب، ایران» طرح بزرگ آبرسانی به شهرستان داراب در استان فارس به بهره برداری خواهد رسید. علاوه بر این، هفته آینده ما میزبان دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا و وزرای مربوطه در تهران خواهیم بود که در جهت برگزاری همایشی است که عمدتا بخش خصوصی در آن حضور دارند.

وزیر نیرو اظهار کرد: اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور تاجیکستان را پس از چند سال وقفه در تهران با حضور وزیر آب و انرژی تاجیکستان و مسئولانی از دولت این کشور برگزار خواهیم کرد؛ همچنین شورای حکام مرکز منطقه‌ای آب را با حضور تعدادی از وزرای آب کشور‌های منطقه و سازمان‌های بین المللی پایان هفته آینده در تهران برگزار خواهیم کرد.

او درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای مدیریت آب گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، فصل پاییز امسال از لحاظ بارش نرمال خواهد بود به این معنا که بارش‌ها به طور متوسط است و تاکنون بیش از ۳۲ درصد از متوسط بلندمدت، بارش بیشتری داشته ایم و البته حدود ۴۰ درصد هم نسبت به سال گذشته بارش‌ها کمتر بوده که طبیعی است، چرا که سال گذشته یک سال حدی بود.

وزیر نیرو ادامه داد: در مجموع ما آمادگی کامل برای سیلاب‌های محتمل داریم و همچنین آمادگی لازم برای کار روی مهندسی رودخانه ها، لایروبی و کناره بندی‌هایی که باید صورت گیرد، وجود دارد. کناره بندی ۱۱۰۰ کیلومتر رودخانه اصلی در داخل کشور در اولویت ما است که تا پایان امسال انجام می‌شود. یک اتفاق خوب دیگر آن است که ما پس از بررسی‌های متعدد موفق شدیم اصلاحیه‌ای برای نحوه اجرای مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب را تدوین کنیم و به همه شرکت‌ها ابلاغ شد.

اردکانیان افزود: این ابلاغیه به این منظور است که در مناطق کم آب و خشک بسیاری از کشاورزان درخواست تبدیل کاربری چاه کشاورزی و پروانه خود را داشتند و امکان این موضوع وجود نداشت، اما این امکان در حال حاضر فراهم شده است که در مناطقی که به دلایلی پروانه موجود است، اما امکان استفاده از آب در زمین مردم وجود ندارد و تغییر کاربری شده است، بتوانند از محل آن پروانه برای مصارف صنعت و کشت گلخانه‌ای استفاده کنند.

وزیر نیرو گفت: تعدادی از چاه‌های آب شرب که به دلیل شور شدن، کیفیت مناسب را برای شرب نداشتند و تاکنون اجازه تغییر کاربری برای آن‌ها وجود نداشت، می‌توان از آن پروانه‌ها و چاه برای مصارف صنعتی استفاده کرد یا اینکه آن پروانه را از دشتی به دشت دیگر انتقال داد. انتظار ما این است که گشایش قابل توجهی در تعدادی از استان‌های کشور در حل مشکل بهره برداران ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار