مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از سرشماری پرندگان خشکی زی حائز اهمیت بین المللی و ملی در زیستگاه‌های آزاد و تحت مدیریت استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید و ارزیابی منطقه شکار ممنوع دربند مشکول واقع در شهرستان کوثر گفت: برنامه سرشماری پرندگان خشکی زی در نیمسال دوم سالجاری در مناطق حفاظت شده و آزاد استان اردبیل همزمان در همه شهرستان‌ها و واحد‌های تابعه حفاظت محیط زیست استان اردبیل آغاز شد.

او افزود: کارشناسان نظارت بر حیات وحش به همراه اکیپ‌های یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌های تابعه به مدت سه روز متوالی با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود نسبت به سرشماری و آمار برداری و ثبت مستندات لازم از گونه‌های خشکی زی حائز اهمیت ملی و بین المللی مبادرت و مطابق دستورالعمل‌های سازمانی نتایج جمع بندی و در مدیریت حیات وحش استان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هدف از سرشماری سالانه پرندگان را تعیین وضعیت حضور و عدم حضور گونه ها، برآورد جمعیت، تعیین وضعیت مطلوبیت زیستگاه‌ها و بررسی تاثیرات عوامل تهدید کننده اعلام کرد.

شهند افزود: این نوع سرشماری مطابق برنامه و تقویم ادواری در دو نوبت نیمسال اول و نیمسال دوم انجام گرفته و جمعیت گونه‌های شاخص پرندگان خشکی زی استان در زیستگاه‌های طبیعی آماربرداری می‌شود.

او با تاکید بر نقش کلیدی پرندگان در پایداری اکوسیستم ها، فرهنگ سازی و تهیه برنامه‌های آموزشی در جهت حفاظت از پرندگان را خواستار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از عموم مردم خواست تا در هنگام مواجهه با تخلفات شکارچیان و موارد مشابه، از طریق شماره تلفن ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ وقوع چنین تخلفاتی را اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

آغاز سرشماری سالانه پرندگان در اردبیل

برچسب ها: محیط زیست ، سرشماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.