معاون ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به عرف سالانه از چند روز آینده برداشت این محصول افزایش می‌یاید و قیمت‌ این محصول با کاهش روبرو می‌شود.

کاهش قیمت گوجه در روز‌های آینده/ حداکثر قیمت گوجه کیلویی ۹۰۰۰ تومانامید طهماسبی زاده معاون ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اینکه علت اصلی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار در این بازه زمانی، پایان فصل برداشت محصول در زمین‌های کشاورزی است، گفت:  محصولاتی که وارد بازار می‌شود اکثراً تولیدات گلخانه‌ای و محصولات تولیدی جنوب و مناطق گرمسیر کشور است و با توجه به این‌که حجم گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای کم بوده و برداشت محصولات جنوب کشور به حداکثر مقدار خود نرسیده است، قیمت گوجه‌فرنگی افزایش پیدا کرده است.

او با تاکید بر اینکه تولیدات گلخانه ای نیازمند حمایت بیشتر از گلخانه دارها است، تصریح کرد: به همین منظور لازم است حمایت ویژه ای از نظر تامین مالی و تامین سوخت برای آنها صورت گیرد تا در سال های آینده با افزایش قیمت مقطعی نیز روبرو نشویم.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه پایین آمدن قیمت گوجه‌فرنگی در در این بازه زمانی منوط به ورود محصولات جنوب کشور به بازار است، گفت: باید توجه داشت هرساله در این برهه زمانی با توجه به پایان برداشت گوجه‌فرنگی و آغاز نشدن برداشت گوجه‌فرنگی جنوب، به دلیل کاهش عرضه محصول شاهد افزایش قیمت در بازار به صورت مقطعی هستیم.

طهماسبی زاده با اشاره به اینکه حداکثر قیمت گوجه در بازار مشهد باید ۹ هزار تومان باشد، افزود: با وجود اینکه قیمت این محصول افزایش یافته، اما نباید از ۸ تا ۹ هزار تومان بیش‌تر باشد، این در حالی است که در حال حاضر گوجه‌فرنگی در میادین میوه و تره‌بار مشهد حتی با قیمت ۴ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

انتهای پیام// ز.م

سراشیبی قیمت گوجه در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار