پلاک گذاری ۹۱ هزار دام سبک و سنگین در البرز

مدیر امور دام البرز گفت: ۸۰ هزار دام سنگین و ۱۱ هزار دام سبک در استان البرز پلاک گذاری شدند.

۸۰۰هزار دام هویت شده در البرزمهرداد عبدالملکی، مدیر امور دام استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با گفت:در استان البرز نود و یک هزار دام تا کنون پلاک گذاری شدند که حدود هشتاد و پنج درصد دام‌ها تقریبا در این طرح سازمان دهی شدند.

عبدالملکی افزود: هشتاد هزار راس دام سنگین و یازده هزار راس دام سبک از اواسط تابستان سال جاری پلاک کوبی و در سامانه هویتگذاری ثبت شده است.

او گفت: پلاک کوبی پانزده رقمی دام های قدیمی نیز از دو سال قبل توسط ماموران اصلاح نژاد در طرح ثبت رکورد ثبت و در سامانه اصلاح نژاد درج شده است بنابراین اگر این آمار سامانه ها با یکدیگر ادغام شوند حدود هشتاد درصد از دام های سنگین و بیست درصد از دام های سبک استان پلاک گذاری شده اند.

مدیر امور دام استان افزود: این طرح هویت گذاری از ابتدای سال جاری  آغاز شد، اما از تابستان مورد استقبال دامداران استان قرار گرفته است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه دام سبک برای عشایر هستند و یک سال مهلت دارند که هویت گذاری بشوند گفت: دام‌های سبک تا آخر تابستان که به منطقه می‌ایند هویت گذاری می‌شوند.

او درپایان گفت: با اجرایی شدن این طرح از قاچاق دام‌ها جلوگیری می‌شود و دام‌های  پلاک گذاری  نشدهمجوز کشتار و حمل ونقل به استان‌های دیگری را ندارند.

انتهای پیام/ ر. م

هویت گذاری دام‌ها برای جلوگیری از قاچاق

برچسب ها: امور دام ، هویت گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رزا
۱۶:۴۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
گر با دیگران دشمنی داشت لیلی
چرا نتورک همگان قطع کرد لیلی