تدوین برنامه توسعه کشاورزی با رویکرد و هدف تحقق رونق تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به ارائه گزارشی از تدوین برنامه‌های سه ساله سازمان با توجه به شرایط موجود اشاره داشت و گفت : برنامه توسعه کشاورزی استان با رویکرد و هدف تحقق رونق تولید تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با تاکید بر استعداد‌های استان توانستیم میزان تولید گوشت قرمز استان را از ۳۶ هزار تن به ۴۰ هزار تن برسانیم.

او افزایش سطح جوجه ریزی و توزیع مناسب نهاده‌های دامی را از دیگر برنامه‌های قابل ذکر استان کرمانشاه برشمرد و گفت : در تولید عسل نیز از ۴۲۵۰ تن به ۵۴۵۴ تن در سال جاری رسیدیم.

او میزان تولید تخم مرغ استان را ۱۱ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید تخم مرغ در آینده نزدیک به ۱۲ هزار تن خواهد رسید.

 حاتمی سپس به برنامه‌های استان در امر تولید بوقلمونئ و اشتغالزایی هزار نفری این صنعت برای استان اشاره کرد و افزود: با اصلاح نژاد‌های بوقلمون می‌توانیم حداکثر بهره‌وری را در تولید بوقلمون داشته باشیم.

حاتمی سپس به کاهش زمان صدور مجوز‌ها از ۱۲۰ روز به ۲۰ روز در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کلیه استعلام‌های غیر ضروری را حذف نموده ایم و در کمتر از یک هفته مجوز گلخانه و دامداری‌ها را صادر می‌نماییم.

او میزان خرید و تولید گندم استان را علی رغم مشکلاتی، چون شرایط اقلیمی و سیل فروردین ماه مطلوب توصیف نمود و گفت: کرمانشاه رتبه پنجم تولید گندم کشور را طی سال زراعی گذشته از آن خود کرد.

او به گزارشی از تولید گوجه فرنگی استان کرمانشاه پرداخت و گفت: استان کرمانشاه در بحث خرید حمایتی گوجه ۳۴ درصد خرید کشوری را از آن خود نمود و تابه حال ۹۲ درصد مبلغ خرید صورت گرفته با کشاورزان تسویه شده است.

او به افزایش سطح زیر کشت زعفران استان از ۱۸۵ هکتار به ۳۰۵ هکتار اشاره کرد و افزود: در این راستا سازمان با خرید بیش از ۴۰ میلیارد ریال پیاز زعفران و توزیع آن بین کشاورزان از زعفران کاران حمایت و پشتیبانی نمود.

حاتمی سطح زیر کشت گلخانه‌های فعال استان را ۲۸ هکتار اعلام کرد و گفت: طی ۷ ماه اخیر ۴۲ هکتار گلخانه در دست اجرا داریم.

 حاتمی میزان اشتغالزایی صورت گرفته در سامانه رصد استان را ۸۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: سهمیه ابلاغی سازمان در این راستا ۹ هزار نفر است.

او با اشاره به رویکرد سازمان در امر فعال سازی واحد‌های راکد افزود: با شناسایی ۲۰ واحد راکد صنایع کشاورزی در حال حاضر ۱۴ واحد را از رکود خارج نموده ایم.

حاتمی سپس افزود: طی سال زراعی گذشته استان در امر مبارزه با سن غلات رتبه یک کشوری را از آن خود نمود و حتی یک محموله گندم سن زده نیز در سطح استان گزارش نشد.

 

 

انتهای پیام/د

تولید گوشت قرمز استان را از ۳۶ هزار تن به ۴۰ هزار تن برسانیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.