رئیس دیوان عالی کشور در کرمان؛

فرهنگ وبصیرت بسیج کشور را از فتنه ها عبور داد

رئیس دیوان عالی کشور در کرمان گفت:فرهنگ بسیج است که کشور را ازفتنه ها نجات داده است.

فرهنگ بسیج کشور را از فتنه ها عبور دادبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور در گردهمایی حقوقدانان بسیجی استان کرمان در تالارحافظ دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: مردم ما بصیرتشان از خیلی از مسئولان بالاتر است و بصیرت به سواد دانشگاهی نیست  علم آن است که به آدم بصیرت و نورانیت و آگاهی بدهد.

او افزود:مشکل اساسی  که بدنه نظام احساس می کند اینجاست که نیاز است فرهنگ بسیج باید وارد شود اماتاکنون این اتفاق رخ نداده است.

حجت الاسلام مرتضوی بیان کرد:تا اکنون روز‌های سختی را گذراندیم و بدترین شرایط را برای ملت ایران فراهم کردند و اگر این آگاهی و بصیرت نبود مردم دوام نمی‌آوردند.

دادستان کشور اظهارداشت: در هرفتنه‌ای کافی است احساس شود خدشه وارد می شود به مردم و نظام، بسیج ماموریت جدیدی را دنبال می کند و آن دخالت در حقوق و وظیفه‌ای است که د خالت در کار حقوق و حمایت از مظلوم در هر قشری می‌تواند باشد.

او با تجلیل از حقوق دانان بسیجی بیان کرد: بسیجیان حقوقدان دنبال این هستند  که حقی را به حق دار رسانده و در خدمت مردم باشد هنر وکیل بسیجی این است که در دفاع از حقوق مردم وارد شود و مسئله اولش دفاع از مظلوم باشد.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه بسیج یعنی شور و شعور ،بصیرت وشجاعت اظهارکرد: این شاخصه‌های اصلی بسیج است ، بنیانگدار بسیج امام بود وچشم تیزبین و آینده نگر امام سبب شد که بسیج را تشکیل بدهد انگار ۴۰ سال آینده را می‌دید.

او با اشاره به اینکه امروز متوجه می شویم که بسیج چه وظیفه و نقشی  حساسی دارد بیان کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که امروز در تمان شُون کشور می‌تواند نقش داشته باشد امروز تمام مردم ایران که در صحنه‌ها و بحران‌های ایجاد شده شرکت می‌کنند بسیجیان هستند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه بسیج۳ شاخصه اصلی دارد که الان کشور به ان نیاز دارد افزود: شجاعت، جسارت و مقاومت سه شاخصه ای هستند که بسیج را متمایز کرده است،شجاعت یعنی نترسیدن از دشمن، بسیجی شجاع است و وحشتی از رفتن به میدان ندارد و تزلزل در او ایجاد نمی‌شود، اما جسارتش به این معنا است که باکی ندارد با چه کسی  مقابله می‌کند او با فتنه وظلم مقابله می کند هر کس باشد با کسی که در نظام جمهوری اخلال  ایجاد می‌کند ملاحظه کار نیست و همین امر باعث شده که کشور براساس شجاعت‌ها و جسارت‌های بسیجیان روی پای خود بایستد.

 مرتضوی تصریح کرد:بسیجی مقاوم است و صبر و تحمل دارد دنیای عرب جمهوری اسلامی ایران را نشناخته است  زیرا خط مبارزه جمهوری اسلامی مبارزه با استکبار جهانی بوده هست و خواهد بود و هیچ زمانی تعطیل نمی‌شود وهیچ زمان بین حق و باطل امکان صلح نیست.

او با بیان اینکه حضر پرشور و پرتلاش  بسیجی در سایر شئون اداری کشور ضروری و لازم است اظهار داشت: نارضایتی‌های زیادی را در حوزه های  دولتی و کشوری شاهدیم از کم کاری و تخلف وتنها حضور بسیج می‌تواند جبران کننده کمبود‌هایی که در بدنه نظام است باشد.

اوتاکید کرد: نارضایتی در دستگاه‌های دولتی زیاد است برای اینکه مدیران لاابالی و ناشایست زیاد داریم اگر این‌ها نبودند نارضایتی نبود .

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم داشتن فرهنگ بسیج توسط حقوق دانان  بیان کرد: کارشناس بسیجی  می داندچه کار می‌کند و وقتی می‌رود جلوی چشمش را می‌گیرد.چون می‌داند نظر او مبنای حکم قضایی است لذا فقط به حق می‌اندیشد.

مرتضوی اظهار داشت: فرصت استثنایی برای قضات و دست اندرکاران عموما فراهم است و این ها حامی خوبی در دستگاه قضایی برای قضات هستند.

او یادآور شد:قاضی حق دنبال اجرای عدالت و قسط و رییس قوه قضاییه حامی این افراد است  درحال حاضر نیز فرصت طلایی برای خدمت فراهم  وبهانه از همه گرفته شده و برای اینکه اعتماد مردم جلب شود باید شاهد خدمت د ر دستگاه قضا باشند.

درپایان این مراسم از حقوق دانان بسیجی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

رئیس دیوان عالی کشور در کرمان

برچسب ها: بسیجیان ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار