مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سید امین قاسمی جانشین فرمانده انتظامی لرستان روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت این اداره کل گفت: لرستان با دارا بودن بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یکی از استان‌های غنی به لحاظ آثار و ابنیه تاریخی است که حفاظت و صیانت از این آثار از وظایف این اداره کل است و بخش مهمی از این وظیفه را یگان حفاظت میراث فرهنگی بر عهده دارد.

قاسمی اظهار داشت: از زمان تشکیل یگان حفاظت میراث فرهنگی تاکنون شاهد موفقیت‌های چشمگیر این حوزه در مبارزه با حفاران غیر مجاز و قاچاقچیان اشیاء عتیقه بوده ایم که این امر نشان از حضور موثر و مفید نیرو‌های تلاشگر این نهاد دارد.

او نیز عنوان کرد: نیروی انتظامی لرستان ضمن اعلام آمادگی به منظور همکاری با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پیشگیری و برخورد با قاچاقچیان اشیاء عتیقه، هرگونه تخلف در حوزه میراث را با تمام قدرت پاسخ خواهد داد.

فرمانده انتظامی لرستان افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی دارای جایگاه ارزشمندی است و با پیشگیری از آسیب به آثار تاریخی و حفاظت از میراث فرهنگی و موزه‌ها اقدامات موثری در این حوزه انجام می‌دهد.

در این مراسم از زحمات سرهنگ علی نجات کرمی فرمانده سابق یگان حفاظت میراث فرهنگی تجلیل و سرهنگ محمدرضا مرادیان به عنوان فرمانده جدید این یگان معرفی شد.

 

انتهای پیام/ر

ثبت ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.