استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عوامل برگزاری انتخابات نسبت به انتخابات آگاهی و اطلاع لازم را داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد انتخابات این استان با تأکید بر اینکه قانون ملاک اصلی در انتخابات است اظهار داشت: اشراف بر قانون از سوی عوامل برگزاری انتخابات لازمه برگزاری یک انتخابات سالم و حداکثری است.

او افزود: بی اطلاعی از قانون و تسلط نداشتن کافی بر آن، قابل پذیرش نیست، از این رو ضروری است تا همه عوامل برگزاری انتخابات نسبت به انتخابات آگاهی و اطلاع لازم را داشته باشند.

عباسی همچنین با تأکید بر تقویت وحدت و همدلی بین دستگاه‌ها و عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات اضافه کرد: هماهنگی و وحدت بین عوامل از ضروریات برگزاری هر چه بهتر انتخابات است و این مهم جز با تمکین به قانون حاصل نمی‌شود.

او ادامه داد: از سوی دیگر اگر تخلف و یا عمل خلاف قانونی رخ داد فرمانداران ملزم به مستندسازی هستند تا رسیدگی به آن عمل خلاف قانون بهتر انجام گیرد.

عباسی همچنین در خصوص انتخاب هیئت‌های اجرایی و نمایندگان حاضر در شعب اخذ رای به فرمانداران توصیه کرد: تا افرادی را انتخاب کنند که از سلامت نفس برخوردار بوده، متدین و مقبول افکار عمومی باشند و بر قانون اشراف لازم را داشته باشند.

او، برگزاری انتخاباتی سالم، با نشاط و با حضور حداکثری مردم را هدف اصلی عوامل برگزاری انتخابات دانست و گفت: همه دلسوزان و افراد دخیل در برگزاری انتخابات باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با امیدآفرینی و اعتمادزایی در جامعه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند.

عباسی با تأکید بر رصد تخلفات در حوزه‌های انتخابیه استان افزود: با فرماندارانی که در این حوزه کم کاری کنند و یا در صورت اطلاع از تخلف با آن برخورد نکنند با شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ف

اشراف بر قانون لازمه برگزاری انتخابات سالم و حداکثری است

برچسب ها: استانداری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار