سفر در زمان، از آن فانتزی‎هایی است که هیچ‎وقت کهنه نمی‎شود؛ از قدیم تا همین امروز، عده‎ زیادی آرزو داشته‎اند در زمان سفر کنند و عده محدودی ادعا کرده‌اند موفق به چنین کاری شده‎اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  رویای دست‎نیافتنی سفر در زمان  ، سال‎هاست دانشمندان را هم درگیر خودش کرده، نه که دنبال راهی برای محقق شدنش باشند بلکه بیشتر می‎خواهند بدانند چنین کاری چقدر احتمال دارد. تا دانشمند‌ها بالاخره بهمان بگویند ممکن است یک‎روز باروبندیل‎مان را جمع کنیم و سری به گذشته یا آینده بزنیم، می‎توانیم با داستان کسانی که ادعای سفر در زمان دارند، همراه شویم؛ مثل جان تایتر.

ماجرای ادعایی عجیب برای سفر در زمان!


بیشتربخوانید: آیا واقعا امکان سفر به آینده وجود دارد؟


پیش‎بینی‎های درست و غلطِ تایتر

دوم نوامبر سال ۲۰۰۰ میلادی، فردی به نام «جان تایتر» در وب‌سایتی پیام عجیبی منتشر و ادعا می‌کند که یک مسافر زمان است. تایتر می‎گوید که از سال ۲۰۳۶ آمده و قرار بوده به سال ۱۹۷۵ سفر کند تا یک دستگاه رایانه ابتدایی را به زمان خودش ببرد، اما در میانه راه در سال ۲۰۰۰ متوقف می‌شود! او البته دلیل این توقف بین راهی را فاش نمی‌کند، ولی درعوض برای اثبات ادعایش، تصویری از ماشین زمانش و شرکت سازنده آن را منتشر می‎کند.

اما این‌ها کافی نیست. تایتر برای این‎که ادعایش را باورپذیر کند، همان کاری را انجام می‎دهد که از هر مسافر زمانی توقع می‎رود؛ پیش‎بینی. او در پست‎های اینترنتی‎اش از رویداد‌هایی که قرار است در آینده خیلی نزدیک رخ بدهند، خبر می‎دهد. اولین پیش‎بینی‎اش از سال ۲۰۰۴ شروع می‎شود و درباره مشکلات اقتصادی و نابودی محیط‎زیست چیز‌هایی می‎گوید. خب این پیش‎بینی‎های کلی که اصلا هم غیرممکن و بعید نیستند، بعضی‎ها را قانع کرد که جان از آینده آمده‎است، ولی ادعا‌هایی که هیچ‎وقت رخ نداد، باعث شد کسی جان را جدی نگیرد. مثلا او ادعا کرد در سال ۲۰۱۵ جنگ جهانی سوم اتفاق می‌افتد و از سال ۲۰۰۴ دیگر مسابقات المپیک برگزار نمی‌شود.

مسافر زمان غیب می‎شود

 خوشبین‎ها و آن‎هایی که سفر در زمان را ممکن می‎دانند، چشم‎شان را روی پیش‎بینی‎های غلط تایتر می‎بندند، چون بقیه ادعاهایش به‎نظر منطقی و درست می‎آید. مثلا این‎که تایتر به همه سوالاتی که درباره نحوه کار کردن ماشین زمان و چگونگی ساخته‎شدنش برای مردم پیش آمد، جواب می‎داد. حتی اطلاعاتش درباره سفرش هم تا حدودی منطقی به نظر می‎رسید. او در گفت‎وگوهایش با رسانه‌ها می‎گفت

در سال ۱۹۹۸ در ایالت فلوریدا به دنیا آمده و در سال ۲۰۳۲

دانش آموخته شده‎است. تایتر همچنین ادعا می‎کرد جزو کسانی بوده که در پروژه سفر به زمان شرکت کرده و ماموریت یافته‌است تا برای نجات جان بشر به گذشته سفر کند. او درنهایت تصمیم داشت که یک انسان را با خود به آینده ببرد، اما درست مانند پیش‌بینی‌هایش، این اتفاق هم هیچ گاه رخ نداد، چون تایتر چهار ماه بعد ناپدید شد و هیچ پستی در اینترنت منتشر نکرد. کسی تا امروز از هویت واقعی او خبر ندارد. پس از آن، عده‌ای بر این باور بودند که تایتر یک شخصیت جعلی اینترنتی بوده است و عده‌ای هم ادعا‌های او را باور کرده‎اند و مدام به دولت آمریکا احتمال وقوع یک جنگ داخلی را گوشزد می‎کنند.

انتشار این خبر دلیل بر تایید محتوای آن نمی باشد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۳۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام و خیلی ممنون جالب هست من هم از اون دسته افراد هستم که دوست دارم توی زمان سفر کنم بیشتر دوست دارم به آینده سفر کنم چون زیاد از گذشته خوشم نمیاد اما خب هنوز این سفر در زمان واقعیت نداره اما خیلی جالبه