رییس اداره تعاون روستایی سقز گفت:۵۵ میلیارد ریال معادل ۶۹ درصد از پول چغندرکاران به حساب آن‌ها واریز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج  ، صادق بهزادی گفت: امسال ۱۳ هزار تُن چغندر قند به ارزش ۶۲ میلیارد ریال از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت و به کارخانه‌های شهر‌های اطراف سقز تحویل داده شد.

وی با اشاره به آغاز برداشت چغندر قند از اوایل آبان در روستا‌های سقز گفت: هنوز برداشت چغندر قند ادامه دارد و پیش بینی می‌شود یک هزار تُن دیگر برداشت شود

رییس اداره تعاون روستایی سقز گفت: شرکت‌های تعاونی روستایی ترجان و صاحب ۱۳ هزار تُن از این محصول به ارزش ۶۲ میلیارد ریال خریداری و به کارخانه‌های قند میاندوآب، خوی، ارومیه و اصفهان ارسال شد.

بهزادی افزود: ۵۵ میلیارد ریال معادل ۶۹ درصد از پول چغندرکاران به حساب آن‌ها واریز شده و مابقی هم در چند روز آینده واریز خواهد شد بنابراین کشاورزان نگران نباشند.

رییس اداره تعاون روستایی سقز تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد کشور، قیمت هر کیلوگرم چغندرقند با عیار ۱۶ و کرایه حمل تشویقی ۴ هزار و ۳۶۱ ریال تعیین شده است.

بهزادی با بیان اینکه دغدغه اصلی چغندرکاران بعد از برداشت، تحویل به موقع محصول است، بیان کرد: امسال ۴۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزان طرف قرارداد شرکت‌های تعاونی روستایی ترجان و صاحب زیر کشت چغندر قند رفته بود.

وی از کاهش برداشت چغندر قند نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: سال ۹۷ در این شهرستان ۱۷ هزار تُن چغندر قند از اراضی زیر کشت برداشت شد، ولی امسال به دلیل شرایط آب و هوایی، آفات مختلف و رغبت کشاورزان به کشت‌های جایگزین شاهد کاهش برداشت این محصول بودیم.

انتهای پیا/ف

برداشت ۱۳ هزار تُن چغندر قند در سقز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.