چهارمین کنگره ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی با حضور ۳۰۰ نفر از متخصصان رشته دندانپزشکی اجتماعی از سراسر کشور در مشهد آغاز به کار کرد.

آغاز چهارمین کنگره سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی کاظمیان رئیس چهارمین کنگره ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی خراسان رضوی روز پنجشنبه طی سخنانی در این همایش گفت: پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان از طریق آموزش و پژوهش یکی از اولویت‌های بهداشت دهان و دندان در کشورمان به شمار می‌رود که متخصصان دندانپزشکی اجتماعی نقش مهمی در سیاستگزاری‌های این حوزه دارند.

 او ادامه داد: حوزه فعالیت متخصصان دندانپزشکی اجتماعی از حیطه درمان خارج شده و آموزش، پژوهش و سیاستگزاری‌ها را شامل می‌شود و تغییرات اساسی به منظور ارتقای بهداشت دهان و دندان کشور از رهگذر رشته دندانپزشکی اجتماعی میسر است.
 
رئیس چهارمین کنگره ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی دو روز برگزاری این کنگره ۸۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر توسط متخصصان رشته دندانپزشکی اجتماعی و میهمانان خارجی ارائه می‌شود.
 
کاظمیان افزود: پنج میهمان خارجی و چهره‌های مطرح دندانپزشکی اجتماعی دنیا از کشور‌های آمریکا، استرالیا و انگلستان به نوعی در کنگره مزبور شرکت دارند یعنی چهار نفر از آنان سخنرانی ویدیویی اختصاصی خود را به کنگره ارسال کرده اند.

او برپایی پویش سلامت دهان و دندان برای همه را یکی از ویژگی‌های این کنگره عنوان کرد و تصریح کرد: این پویش به مناسبت کنگره سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی طی پنج روز گذشته با همکاری ۱۰۰ نفر از دانشجویان دندانپزشکی در مناطق مختلف پرتردد شهر مشهد اجرا شد.

رئیس چهارمین کنگره ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی خراسان رضوی گفت: سه موضوع پوسیدگی دندان ناشی از مصرف مکرر مواد قندی، آخرین یافته‌ها درباره زمان و الزام مسواک در طول شبانه‌روز و نقش دخانیات در پوسیدگی و بیماری‌های دهان و لثه، محور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی این پویش بوده است.

چهارمین کنگره ملی دو سالانه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی روز پنج شنبه هفتم آذرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و فردا جمعه به کار خود پایان می‌دهد.

در این کنگره مسوولان و سیاستگزاران حوزه بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و میهمانان خارجی به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور دارند.

انتهای پیام//ز.ق
 

چهارمین کنگره ملی  به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.