مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد؛

پساب تصفیه خانه فاضلاب قم باید برای آبیاری فضای سبز استفاده شود

موسوی مشکینی گفت:فاضلاب یک منبع پایدار آبی و قابل برنامه‌ریزی که باید برای آبیاری فضای سبز و کشت‌های غیرمثمر استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر قم گفت: مسأله جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر قم از مسائل بسیار جدی است که باید به صورت مستمر مورد نظارت و پایش قرار بگیرد.

موسوی مشکینی با بیان اینکه آبیاری مزارع پایین دست تصفیه‌خانه فاضلاب از پساب تصفیه‌خانه و متأسفانه گاهی با فاضلاب خام به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، یادآورشد: پساب تصفیه خانه فاضلاب قم باید برای آبیاری فضای سبز و کشت‌های غیرمثمر استفاده شود.

او استفاده صحیح از فاضلاب را به عنوان یک منبع پایدار آبی و قابل برنامه ریزی بسیار مهم دانست و گفت: امروز کشورمان با خشکسالی و کمبود شدید منابع آبی مواجه است و قطعا باید برای استفاده از آب خاکستری اقدامات و برنامه ریزی مشخصی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت تکمیل شبکه فاضلاب شهر قم و استفاده از تمام ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها تأکید کرد و گفت: امیدواریم مسئولان امر در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه، نسبت به جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی استان در بخش‌های مختلف اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ح

فاضلاب یک منبع آبی قابل برنامه‌ریزی است

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار