رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد پیشنهاد پوتین را در تعیین مهلت برای تعلیق استقرار موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میان‌بُرد در اروپا نمی‌پذیرد.

مهلت پیشنهادی روسیه برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در اروپا از سوی مکرون رد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، امروز اعلام کرد مهلت پیشنهادی روسیه در مورد استقرار موشک‌های هسته‌ای کوتاه‌بُرد و میان‌بُرد را نمی‌پذیرد؛ اما از ساخت یک ساختار امنیتی جدید به همراه مسکو حمایت می‌کند.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز گفت مکرون با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، تماس گرفته و به پیشنهاد او پاسخ گفته است. پسکوف گفت «البته پاسخ دقیق نبود؛ اما نگرانی مسکو درک شده است و آمادگی برای گفتگو در این زمینه وجود دارد.»

با این حال، مکرون از ناتو خواسته است تا «گفتگو‌های روشن و محکمی» با روسیه داشته باشد. او تصریح کرد اروپا باید به دنبال یک سیستم جدید امنیتی جمعی باشد تا مسکو را در آغوش بگیرد.

مکرون پیشتر از اصلاح روابط اتحادیه اروپا با روسیه حمایت کرده بود و در خصوص «خطای راهبردی» ایزوله کردن عمیق کشور‌های اروپایی هشدار داده بود.

در ماه سپتامبر و پس از خروج آمریکا و سپس روسیه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد (INF)، پوتین پیشنهادی به چندین کشور از جمله اعضای ناتو ارسال کرد که در آن مهلت قانونی برای تعلیق استقرار موشک‌های ممنوعه براساس معاهده INF در اروپا و یا مناطق دیگر تعیین شده بود. ناتو پس از تایید دریافت چنین نامه‌ای از سوی روسیه اعلام کرد چنین پیشنهادی را معتبر نمی‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار