رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: امسال منابع بانک‌های این استان در مجموع ۱۲۳ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی‌اشرف یوسفی قیاسی در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کردستان که با حضور معاون وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: میزان مصارف بانک‌های استان ۱۰۰ هزار میلیارد است که ۸۰ درصد منابع بانک‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان رشد مصارف از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه گذشته، ۱۴ درصد بوده است، افزود: رشد مطالبات بانک‌ها پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که امسال در مقایسه با سال گذشته ۶.۳ درصد رشد داشته است.

یوسفی قیاسی بیان کرد: تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانک تا پیش از اغتشاشات اخیر در کل استان ۸۰۲ دستگاه بود که تعدادی از آنهادر اغتشاشات آسیب دید و فعلا از دایره خدمات رسانی خارج شده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان با اشاره به اینکه بدبین کردن مردم به بانک‌ها موجب آسیب پذیری بالای آن‌ها در آشوب‌های اخیر شد، گفت: سقف پرداخت بیمه برای مباحث مرتبط با آشوب سه میلیارد ریال است در حالیکه ساختمان یک شعبه با ۳۰ میلیارد ریال هم بازسازی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۳۰ بانک استان ۱۴ بانک به شورای هماهنگی آمار و اطلاعات می‌دهند، یادآور شد: در استان ۲۸۲ شعبه بانک، ۳۵ باجه بانکی و ۲ هزار و ۶۸۳ کارمند در ۱۴ بانکی که اطلاعات آن‌ها احصا می‌شود، فعالیت دارند.

یوسفی قیاسی در خصوص عملکرد بانک‌ها در قبال واحد‌های تولیدی تاکید کرد: بسیاری از واحد‌های تولیدی شفافیت مالی ندارند و صورت‌های مالی درستی ارائه نمی‌دهند که این موضوع در زمان دریافت تسهیلات به ضرر آن‌ها تمام می‌شود و نمی‌توانند تسهیلات بیشتری دریافت کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ع

بانک‌های کردستان ۱۲۳ هزار میلیارد ریال منابع مالی دارند

برچسب ها: بانک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.