وزارت بهداشت غزه از شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق خان یونس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت وابسته به جنبش حماس در غزه روز جمعه از شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق خان یونس و زخمی شدن چهار تن دیگر خبر داد.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت وابسته به حماس در نوار غزه گفت: فهد محمد ولید الاسطل جوان ۱۶ ساله فلسطینی روز جمعه از ناحیه شکم هدف گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شرق خان یونس قرار گرفت و به شهادت رسید.

اشرف القدره افزود: چهار فلسطینی دیگر بر اثر تیراندازی نظامیان اشغالگر در شرق خان یونس زخمی شدند.

به گفته شاهدان، با وجود اینکه از قبل بیانیه‌ای درباره تعویق برگزاری راهپیمایی بازگشت صادر شده بود، اما دست کم ۲۰ جوان امروز جمعه در اطراف خطوط تماس مرزی و نزدیک اردوگاه ویژه «راهپیمایی‌های بازگشت» در شرق خان یونس تجمع کردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: طی ساعات اخیر ده‌ها تظاهرکننده فلسطینی در نزدیکی دیوار امنیتی (خط تماس مرزی) در نوار غزه تجمع کردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل با اشاره به تلاش برخی از تظاهرکنندگان برای نزدیک شدن به دیوار امنیتی در نوار غزه و تخریب آن و نیز پرتاب چند بمب به طرف آن، افزود: نیرو‌های اسرائیلی برای متفرق کردن معترضان از تجهیزات ضد آشوب (شورش) استفاده و گلوله‌های جنگی شلیک کردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل تاکید کرد گزارش‌ها درباره کشته شدن یک جوان فلسطینی در شرق خان یونس را بررسی می‌کنیم.

از سوی دیگر طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین گفت: تعداد زیادی از تظاهرکنندگان روز جهانی اعلام همبستگی با ملت فلسطین را امروز جمعه در اردوگاه بازگشت واقع در ۷۰۰ متری دیوار مرزی در شرق خان یونس گرامی داشتند و بر پایبندی خود به ادامه برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره غزه تاکید کردند.

او خاطرنشان کرد روحیه تظاهرکنندگان در جریان تجمع امروزشان بیانگر روحیه بالای مبارزه طلبی و آمادگی آنان برای حضور در راهپیمایی‌های بازگشت تحت هر شرایط دشواری است.

راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینی‌ها در نوار غزه از مارس سال ۲۰۱۸ آغاز شد و از آن زمان تاکنون دست کم ۳۴۸ فلسطینی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار