طهماسبی گفت:حضور سربازان جان‌بر کف و ولایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی تجاوز دشمنان به مرز‌های دریایی ایران را غیرممکن کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ناخدایکم خسرو طهماسبی جانشین معاونت بازرسی و ایمنی نیروی دریایی در سخنرانی به مناسبت گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی گفت : ایران یک کشور قدرتمند دریایی است و بیش از پنج‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی در خلیج فارس و دریای خزر دارد.

او افزود: روزانه ۱۷ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز که محل حضور سربازان نیروی دریایی جمهوری اسلامی است، صادر می‌شود و ۴۵ درصد گاز و ۶۰ درصد نفت جهان در خلیج فارس وجود دارد.

جانشین معاونت بازرسی و ایمنی نیروی دریایی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از واردات و صادرات کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی ایران از خلیج فارس و دریای عمان محافظت می‌کند.

طهماسبی تصریح کرد: دریا باعث شده است که ایران بازیگر اصلی منطقه باشد و در هفتم آذر ۵۸ در آغازین روز‌های هشت سال دفاع مقدس، ایران در جنگ دریایی توانست حماسه آفرین باشد.

او اضافه کرد: نیروی دریایی عراق تا پایان جنگ تحمیلی نتوانست اقدام مهمی علیه نیروی دریایی ایران انجام دهد و عملیات محافظت از کشتی‌های تجاری در هشت سال دفاع مقدس بر عهده نیروی دریایی بود و ۱۰ هزار محافظت از کشتی تجاری در آن مقطع انجام شد.

جانشین معاونت بازرسی و ایمنی نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی در دریا‌های آزاد حضور فعال دارد و تا کانال سوئز و در آب‌های آزاد جهان برای مقابله با هرگونه تهدید‌ها آمادگی داریم.

طهماسبی افزود: ساخت ناو در جمهوری اسلامی ایران با نام‌های جمران، سینا، شیراز و فاتح از جمله دستاورد‌های نیروی دریایی است و این نیرو با استحکام‌بخشی سازمان خود و تربیت نیروی‌های متخصص این پیام را به دشمن می‌دهد که هرگونه تجاوز با اقتدار سربازان ملت ایران و ولایت فقیه مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ح

ایران بیش از پنج‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی در خلیج فارس و دریای خزر دارد

برچسب ها: وزارت دفاع ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.