رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمدگفت:صیانت عملی از آراء مردم در انتخابات پیش رو یکی از اهداف مهم دستگاه قضایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در کمیته پیشگیری از جرائم گفت: دستور العمل قوه قضائیه در خصوص صیانت از آراء مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در بند‌های ۱۲ گانه ابلاغ شده است و کمیته پیشگیری نسبت به مصادیق جرایم انتخاباتی اقدام خواهد کرد.

نگین تاجی افزود: پایش فرایند تبلیغ کاندیدا‌ها براساس این دستوالعمل یک روز پس از نام نویسی  شروع و در حین و تا بعد از انتخابات ادامه خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان افزود: البته کار ارشاد و انذار از مدت‌ها پیش برای ایجاد فضای آرام در این عرصه شروع شده و پس از نام نویسی به تخلفات برابر قانون رسیدگی و با مجرمان برخورد قطع می‌شود.

او به ضرورت آسیب شناسی انتخابات اشاره کرد و افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش برای رفع این آسیب‌ها مورد تاکید است.

نگین تاجی اضافه کرد: در صورتیکه این آسیب‌ها زمینه ارتکاب به جرم را فراهم کند باید بدون فوت وقت با مسببین برخورد شود.

او در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران افزود: آن دسته از مدیرانی که از بیت المال له یا علیه کاندیدایی استفاده کند منتظر عواقب آن باشد.

در این جلسه حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه وبویراحمد هم نظارت مستمر بر جریان تبلیغ، تبین برنامه‌ها و چگونگی اجرای آن، هماهنگی با هیات‌های اجرایی و نظارت، راهبری ستاد‌های استانی پیش گیری از جرائم انتخاباتی، کار توجیه و ارشاد با هدف پیشگیری از بروز جرم، اطلاع رسانی در خصوص مفاد قانونی نظارت بر انتخابات برای آگاهی بخشی بیشتر و انعکاس شرح وقایع و جرائم را از برنامه‌های این ستاد ذکر کرد.

اوگفت: کارتشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در همه‌ی مراکز شهرستان‌های حوزه‌های انتخابیه انجام شده است و با برگزاری دوره‌های آموزشی مسائل حقوقی مطرح و آموزش داده شده است.

حسنی بر معرفی نیرو‌های عادل و صالح برای هیات‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: همراهی هیات‌های برگزاری انتخابات با این ستاد به سلامت آن کمک می‌کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همچنین به رسانه‌ها برای کسب مجوز‌های لازم از جمله نظر سنجی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هشدار داد و گفت: در صورت نداشتن مجوز‌های لازم برخی فعالیت رسانه ایی از جمله نظر سنجی در ردیف جرائم انتخاباتی قرار می‌گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین استفاده از خودرو‌های اداری یا خودرو‌هایی پلاک شخصی که در اختیار ادارات هستند را در جریان تبلیغ از مصداق جرم انتخاباتی دانست.

انتهای پیام/غ

تاکید اعضای کمیته پیشگیری از جرائم و برخورد با تخلفات انتخاباتی 

برچسب ها: انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.