تظاهرکنندگان الجزایری دخالت‌های خارجی در انتخابات آتی را محکوم کردند

هزاران الجزایری روز شنبه با برگزاری تظاهرات ضمن محکوم کردن دخالت‌های خارجی در کشورشان، بر برگزاری انتخابات بدون دخالت بیگانگان تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، بیش از ده هزار الجزایری با برگزاری تظاهرات در شهر‌های مختلف این کشور واکنش شدیدی نسبت به دخالت‌های برخی کشور‌های غربی در روند سیاسی کشورشان نشان دادند. این راهپیمایی با برنامه ریزی اتحادیه عمومی کارگران الجزایر برگزار شد و در خلال آن مردم بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بدون دخالت سایر کشور‌ها و ارتش تاکید کردند.

«عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور سابق الجزایر، پس از حدود ۲۰ سال حکمرانی بر مردم این کشور پس از اعتراضات گسترده به ادامه ریاست جمهوری‌اش، فروردین ماه سال جاری مجبور به استعفا شد. ده‌ها شخصیت ارشد وابسته به بوتفلیقه، پس از کناره‌گیری وی، به اتهام فساد بازداشت شدند.

مردم الجزایر علی‌رغم کناره‌گیری بوتفلیقه از مسند ریاست جمهوری، به صورت هفتگی به راهپیمایی خود ادامه دادند تا مانع از به قدرت رسیدن همیشگی ارتش شوند. ارتش در پاسخ به اعتراضات و نگرانی‌های مردمی، اعلام کرده است که انتخابات ریاست جمهوری الجزایر  بیست و یکم دسامبر برگزار خواهد شد. این در حالی است که معترضان از دخالت‌های خارجی در روند سیاسی این کشور و حاکم شدن یک دیکتاتور غرب‌گرا نگرانند.

عبدالعزیز بوتفلیقه از جمله چهره‌های مبارزی بود که در جنگ‌های منجر به استقلال الجزایر از فرانسه نقش پر‌رنگی ایفا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار