صداقت و ازخودگذشتگی از خصوصیات بارز میرزا کوچک جنگی بود که رمز ماندگاری او در تاریخ شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی، سردار مبارزه گر و استکبار ستیز که در مسجد خمیران زاهدان رشت برگزار شد، گفت: صداقت، از خود گذشتگی وعدم سازش با ظالمان و بیگانگان از خصوصیات بارز میرزا کوچک جنگی بود که نام او را برای همیشه در تاریخ جاودانه کرد.

او افزود: میرزا کوچگ جنگلی تمام سختی‌ها را تحمل کرد و حاضر نشد با پست و مقام که به او پیشنهاد شد ذلت را بپذیرد و از آرمان‌های خود دست بر دارد.

مورخ انقلاب اسلامی گفت: اولین کار میرزا تشکیل اتحاد اسلامی با هدف ایجاد وحدت بین مردم و بر علیه بیگانگان بود که با این کار سعی داشت مبارزه را پیش ببرد و پای بیگانگان را از کشور کوتاه کنند.

سید حمید روحانی افزود: زندگی نامه میرزا کوچک جنگلی باید برای مردم به ویژهً نسل جوان باز گو شود تا جوانان این مبارزه نستوه را الگو خود قرار دهند.

او تصریح کرد: امروز مسئولان باید میرزا کوچک جنگلی را الگو خود قرار دهند و از صداقت و عدم سازش او با بیگانگان درس بگیرند چرا که میرزا هیچوقت با بیگانگان سازش نکرد و همواره از آن‌ها انزجار داشت.

 

انتهای پیام/م.ع

برپایی یادواره میرزا کوچک جنگلی  در خمیران زاهدان رشت

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.