خبرگزاری آلمان با توجه به سفر غیرمنتظره «دونالد ترامپ» به افغانستان اعلام کرد، در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات واشنگتن با طالبان، امکان پایان لشکرکشی آمریکا به این کشور وجود دارد.

پیش‌بینی رسانه آلمانی از زمان پایان جنگ افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آلمان با توجه به سفر غیرمنتظره «دونالد ترامپ» به افغانستان اعلام کرد، در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات واشنگتن با طالبان، امکان پایان لشکرکشی آمریکا به این کشور وجود دارد.

خبرگزاری د.پ.آ در گزارشی نوشت:‌

سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به افغانستان هرچند به گمانه‌زنی‌ها در مورد ازسرگیری مذاکرات واشنگتن با گروه طالبان دامن زد اما همچنان پرسش‌های زیادی وجود دارد که پاسخ آنها روشن نیست. ترامپ که کمتر از سه ماه پیش مذاکره با طالبان را متوقف کرد، اکنون با این سفر غیرمنتظره و اظهاراتی که در جمع نظامیان آمریکایی در کابل انجام داد، امیدهایی را برای از سرگیری این مذاکرات در آینده نزدیک ایجاد کرد.

در واکنش به سخن دیروز ترامپ که گفت «ما با طالبان مذاکره می‌کنیم»، یک سخنگوی طالبان از اظهارنظر خودداری و تاکید کرد که برای چنین اقدامی هنوز خیلی زود است.

مذاکرات پیشین آمریکا با طالبان که یک سال به طول انجامیده بود، به یکباره اوایل سپتامبر (شهریور/ سنبله) از سوی ترامپ در حالی متوقف شد که گفته می‌شد با امضای یک توافق صلح فاصله بسیار اندکی وجود داشت.

با این حال توقف مذاکرات موجب وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان شده، هر چند روز یکبار، اخباری از وقوع انفجارهای تروریستی در مناطق مختلف افغانستان به گوش می‌رسد؛ در نقطه مقابل نیز نیروهای آمریکایی دست به عملیات هوایی علیه پایگاه های طالبان می زنند.

این رسانه در ادامه نوشت:‌ پایان یافتن جنگ افغانستان که طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود، در گرو مذاکره واشنگتن با طالبان است و توافق با شبه‌نظامیان می‌تواند به توقف جنگ و خروج نظامیان آمریکایی از این کشور منجر شود.
به این ترتیب، ترامپ می‌تواند عنوان پایان‌دهنده جنگی باشد که بسیاری از آن به عنوان «جنگ بی‌پایان» نام می‌برند. هر چند این اتفاق در عراق و سوریه امکان‌پذیر نیست، اما دست‌کم شرایط افغانستان به‌گونه‌ای است که می‌توان به چنین اقدامی امیدوار بود.

«دونالدترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، آخر هفته گذشته در یک سفر از پیش اعلام نشده و غیرمنتظره وارد فرودگاه «بگرام» بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکا در افغانستان شد و در این سفر دو ساعته با «اشرف غنی» در همین پایگاه دیدار کرد که به اعتقاد بیشتر شخصیت‌های افغان، سفری تحقیرآمیز برای افغانستانی‌ها و برخلاف عرف دیپلماتیک بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار