قایق‌هایی که مجوز ندارند باید تا پایان آذر مجوز تردد دریایی دریافت کنند.

قایق‌های بدون مجوز تا پایان آذر مجوز تردد بگیرندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره بازرسی و ثبت شناور‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به منظور اجرای دستورالعمل ساماندهی تردد‌های دریایی، ثبت قایق‌های بدون مجوز از نهم آذر آغاز شده و دارندگان قایق‌های بدون مجوز باید تا پایان آذر به نزدیک‌ترین بندر محل فعالیت خود بروند و شناور‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

مصطفی حاجی رضایی افزود: دارندگان چنین قایق‌هایی باید مجوز پارکینگ، سند موتور و فاکتور بدنه را باید برای ثبت نام به همراه داشته باشند و اظهارنامه‌‌ای در اداره بندر تکمیل کنند.

او ادامه داد: پس از نام‌نویسی، بازرسی انجام می‌گیرد و در پایان برای آن قایق‌ها گواهینامه دریایی صادر می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و ثبت شناور‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سال ۹۶ آمار قایق‌های بدون مجوز دو هزار فروند بود که پیش‌بینی می‌شود اکنون این آمار به بیش از سه هزار قایق رسیده باشد.

حاجی رضایی افزود: شمار زیادی از این قایق‌ها در سواحل رفت‌وآمد می‌کنند که نیاز به ساماندهی و حل مشکل سوخت و مجوز رفت‌وآمد داشتند.

او هشدار داد اگر دارندگان شناور‌های بدون پروانه، برای شناور خود پروانه نگیرند، دریابانی از رفت‌وآمد آن‌ها جلوگیری می‌کند و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.