مدیرکل گمرک دوغارون گفت: با توجه به کیفیت و بازار پسندی محصولات ایرانی از طرف بازار افغانستان هم اکنون یک سوم کالاهای مورد نیاز این کشور از طریق مرز دوغارون تامین می شود.

تامین یک سوم کالاهای بازار افغانستان از گمرک دوغارونبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل گمرک دوغارون گفت: با توجه به کیفیت و بازار پسندی محصولات ایرانی از طرف بازار افغانستان هم اکنون یک سوم کالاهای مورد نیاز این کشور از طریق مرز دوغارون تامین می شود.

محمد کوه گرد افزود: بازار هرات دومین بازار کشور افغانستان است که با مرز دوغارون ۱۲۰کیلومتر فاصله دارد.

وی به واردات انواع کالا از افغانستان نیز اشاره کرد و گفت : انواع دانه های روغنی.سنگ های ساختمانی از مهمترین اقلام وارداتی به گمرک مرزی دوغارون است.

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به سمت افغانستان شامل انواع مصالح ساختمانی و فرآورده های نفتی است .

کوه گرد افزود: روزانه ۳۵۰دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می دهند و ۳۵۰دستگاه کامیون خالی و ۱۲دستگاه کامیون همراه با بار هم از افغانستان وارد گمرک دوغارون می شوند.

گمرک مرزی دوغارون پل ارتباطی ایران با دیگر کشورهای آسیای میانه است و نقش بسزایی در اشتغالزایی جونان جویای کار شهرستان تایباد داشته است.

هم اکنون بیش از ۲۰۰شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعالیت دارند و ۱۰۰درصد فعالیت های گمرکی در این گمرک مرزی بر اساس سامانه جامع امور گمرکی انجام می شود.

گمرک دوغارون در ۱۸کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمتی ۱۰۰ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور از نظر حجم عملیات صادرات و ترانزیت خروجی است .

تایباد در ۲۲۵کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: صداوسیما

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.