مهم‌ترین حوادث امروز دهم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز دهم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ سارق و کشف یک میلیارد اموال مسروقه در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل و مغازه در جنوب شهر اصفهان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه‌ای منزل شدند و با طرح ریزی در یک عملیات منسجم با هماهنگی قضائی آن‌ها رادستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در بازجوئی‌های بعمل آمده به سرقت یک میلیارد ریال اموال از منازل ومغازه‌های شهروندان در منطقه جنوب شهر اصفهان اعتراف کردند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند به شهروندان توصیه کرد: از وسائل ایمنی منزل از قبیل نرده و دزدگیر و... استفاده کنید، قفل درب ورودی منزل را به حفاظ توپی مجهز کرده به نحوی که خارج از درب قرار نگیرد، از درب‌های آکاردئونی و ضد سرقت برای آپارتمان استفاده کنید، پنجره‌های مشرف به کوچه دارای حفاظ و نرده باشند، درب بالکن و پشت بام به قفل‌های مطمئن و حفاظ مجهز باشد، در صورت مشاهده افراد یا خودرو‌های مشکوک که بصورت بی هدف و گاهأ با چند سرنشین مبادرت به دیدزنی از منزل می‌کنند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.
 

کشف ۴ میلیارد و ۵۰۰ ملیون ریال کالای قاچاق در "لنجان

سرهنگ "احمد نیکبخت"فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کمک به رونق تولید کشور، ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان لنجام موفق شدند طی یک عملیات ویژه و ضربتی تعداد ۵ دستگاه خودروی سواری حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.

او افزود: در این عملیات یک محموله کالای قاچاق شامل، پارچه، لوازم بهداشتی و لوازم صوتی و تصیری کشف شد که ارزش این کالا‌ها توسط کارشناسان مربوطه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان، با بیان اینکه پلیس قاطعانه با کسانی که باعث ضربه زدن به اقتصاد و تولید کشور می‌شوند برخورد قانونی می‌کند گفت: از شهروندان می‌خواهیم که با خرید کالای ایرانی از رونق تولید حمایت کرده و هرگونه اطلاعی از فعالیت افراد در زمینه تهیه و توزیع کالا‌های قاچاق دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با آنان برخورد صورت گرفته و به دست قانون سپرده شوند.

کشف ۲ کیلو حشیش از مسافر هواپیما

سرهنگ" ذبیح الله دلاور" با اعلام این مطلب اظهار داشت: ماموران پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان حین کنترل وسایل بار مسافران خروجی متوجه شیء مشکوکی در چمدان یکی از مسافران شده و بلافاصله آن را مورد بازرسی دقیق‌تر قرار دادند.

او افزود: ماموران با هوشمندی و دقت نظر بالای خود موفق شدند مقدار ۲ کیلوگرم ماده مخدر از نوع حشیش که به صورت ماهرانه در کف چمدان جاسازی شده بود را کشف کنند.

رئیس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با بیان اینکه متهم قصد داشت این مقدار مواد را با زیرکی خاصی به یکی از کشور‌های خارجی منتقل کند اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.
 

دستگیری متخلفان شکار و صید و محکومیت مجرم تهدید بهداشت عمومی در کاشان

خادمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، در گفتگو با خبرنگاران، گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان در عملیات گشت و کنترل در زیستگاه‌های شهرستان کاشان در اراضی اطراف تصفیه خانه مرکزی فاضلاب کاشان به یک گروه شکارچی متخلف برخورد کردند.

او، با اشاره به دستگیری این گروه شکارچی متخلف و ضبط لاشه سه قطعه پرنده که آن‌ها شکار کرده بودند و ادوات مربوطه گفت: آن‌ها با این مستندات و پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارجاع شدند.

به گفته او، زیستگاه‌های آبی شهرستان کاشان شامل استخر‌های پرورش ماهی، بند‌های آبخیزداری و لاگون‌های تصفیه خانه مرکزی کاشان است که در طول سال به ویژه فصل زمستان پذیرای تعدادی پرندگان آبزی و کنار آبزی است که این مراکز را جهت استراحت انتخاب می‌کنند و یگان حفاظت منطقه با گشت زنی در مناطق و سرکشی به زیستگاه‌های آبی این مراکز را پایش می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، در ادامه از محکومیت به جزای نقدی متهم به تهدید علیه بهداشت عمومی را خبر داد و گفت: با اجرای طرح پایش واحد‌های صنعتی شهرستان کاشان یک واحد بازیافت پلاستیک متخلف شناسایی شد.

خادمی، گفت: با اجرای این طرح پایش تخلیه پساب صنعتی یک واحد بازیافت پلاستیک در محیط زیست مشاهده شد.

او، افزود: موضوع از طریق طرح شکایت در دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار گرفت و پس از طی مراحل دادرسی، قاضی پرونده به لحاظ دفاعیات بلاوجه متهمان و سایر قرائن اثباتی بزه انتسابی به ایشان را محرز دانسته و با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی متهم به پرداخت مبلغ بیست میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گفته او، بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زائد، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابان‌ها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است.
 
 
انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.