مراسم نکوداشت و تجلیل ملی از نیم قرن مجاهدت، ایثارگری و جانبازی، فقاهت و شاگردی امام خمینی (ره) آیت الله عبدالنبی نمازی فقیه و مجاهد فی سبیل الله و ۱۳ سال خدمات ایشان با سخنرانی وزیر ارشاد در دارالمومنین کاشان برگزار می‌شود.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مراسم نکوداشت با حضور شخصیت‌های لشکری، کشوری، اساتید حوزه و دانشگاه در اواخر آذرماه جاری برگزار می‌شود.

او افزود: آیین نکوداشت آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان نماینده، ولی فقیه در این شهرستان ۲۸ آذرماه همزمان با ورود آیت الله نمازی به کاشان و همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

به گفته او، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار با تشکیل کمیته‌های علمی، کمیته بررسی سوابق نظامی، کمیته بررسی آثار آیت الله نمازی برای برگزاری این مراسم انجام شده است.

 

رونمایی از کتاب فاخر سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه آیت الله نمازی



حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به اینکه سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه آیت الله نمازی بازنگری شده و در قالب یک جلد کتاب فاخر چاپ و در این مراسم رونمایی خواهد شد گفت: کتاب اشعار شعرای کاشان نیز در وصف آیت الله نمازی تهیه و در این مراسم رونمایی خواهد شد.

او تصریح کرد: سه کتاب زندگینامه آیت الله نمازی با عنوان «فقیه مهاجر و مجاهد» و کتاب «خطبه‌ها و نکته در موضوعات خانواده» و کتاب «ولایت فقیه و مبانی فقهی فقها» عناوین کتاب‌های قابل رونمایی در این مراسم است.

سخنگوی آیین نکوداشت آیت الله نمازی، همچنین از برگزاری نمایشگاه جنبی مراسم نکوداشت آیت الله نمازی خبرداد و افزود: در این نمایشگاه شخصیت علمی و نظامی و فقاهتی ایشان در قالب تصاویر و عکس نوشته و پوستر، خطبه‌های نماز جمعه، اجازات از علما و احکام صادره شده طی ۴۰ سال گذشته در فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع به نمایش گذاشته خواهد شد.
 


راه اندازی انجمن مفاخر در کاشان

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، راه اندازی انجمن مفاخر در اداره فرهنگ و ارشاد کاشان را یادآور شد و اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های نکو داشت آیت الله نمازی تأسیس انجمن مفاخر در کاشان از سوی استاندار اصفهان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در اداره فرهنگ و ارشاد کاشان بود که پیش از این در مراکز استان‌ها تأسیس می‌شد.

او با تاکید بر اینکه آیت الله نمازی در همه جبهه‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی، اخلاقی، تفسیر و علوم مختلف صاحب نظر هستند گفت: این ویژگی سبب شد تا از آیت الله نمازی به عنوان یک شخصیت ملی تجلیل شود.

به گفته او، شخصیت علمی، نظامی و جانبازی آیت الله نمازی در دفاع مقدس که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «ایشان ذخرالاعلام است و خداوند ایشان را برای انقلاب اسلامی ذخیره کرده بود.» از دیگر اهداف برگزاری این مراسم و شاخصه‌های برجسته امام جمعه کاشان است.

 

آیت الله نمازی سفیر و سرباز ولایت و انقلاب

مدیر حوزه علمیه کاشان به برخی از ویژگی‌های آیت الله نمازی اشاره کرد و گفت: آیت الله نمازی خودش را سرباز انقلاب اسلامی می‌داند و هرجا نیاز بوده با فرمان رهبر معظم به عنوان سفیر و سرباز ولایت و انقلاب حضور داشته است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.