مصطفوی گفت: ماندگاری غبار و آلاینده‌های جوی در اکثر نقاط استان به ویژه نواحی صنعتی پدیده غالب ۲۴ ساعت آینده این استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با نفوذ امواج ناپایدار به استان سمنان از بعد از ظهر فردا یازدهم آذر، به تدریج از اوایل شب و در روز سه شنبه در این استان بارش باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: دمای هوای استان سمنان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه افزایش نسبی دارد و سپس در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دوازدهم و سیزدهم آذر بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش نسبی دارد.

مصطفوی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان پنج و بیشینه دمای آن ۱۱ درجه سانتیگراد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: نردین با کمینه پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گرمسار و ایوانکی با حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شد.

او با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به گرمسار با ۳۲ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام/ح

دمای هوای استان سمنان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه افزایش نسبی دارد

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.