فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: شرور مسلح و یاغی سابقه دار هنگام تعقیب پلیس دست به گروگانگیری یکی از بستگانش زد که هردو جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار خلیل واعظی فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: در اجرای حکم قضایی مبنی بر دستگیری یک شرور مسلح و متهم سابقه دار به هویت ش.ر، پلیس، مخفیگاه او را در یکی از روستا‌های شهرستان دشتستان شناسایی کرد.

او افزود: بامداد یکشنبه دهم آذر گروه عملیاتی پلیس مخفیگاه متهم را محاصره و درخواست کرد خودرا تسلیم کند.

به گفته فرمانده انتظامی استان بوشهر، متهم که به سلاح گرم و مقدار زیادی مهمات مسلح بود تهدید کرد در صورتی‌که راه فرار باز نشود، تیراندازی خواهد کرد.‌

واعظی ادامه داد: با حضور فرمانده انتظامی شهرستان، مقام قضایی، روانشناس و مددکار اجتماعی پلیس در صحنه، عملیات روانی و گفت‌وگو با متهم جدی‌تر دنبال شد.

او عنوان کرد: با پیشنهاد و اصرار مادر متهم مبنی بر اینکه دامادش به واسطه رابطه عاطفی که با فرزندش دارد ممکن است بتواند او را تشویق به تسلیم کند، داماد خانواده برای مذاکره و گفت‌وگو راهی مخفیگاه متهم شد اما لحظاتی بعد متهم داماد خانواده  را گروگان گرفت و تهدید کرد در صورتی که زمینه فرارش فراهم نشود خود و گروگانش را خواهد کشت. 

رئیس پلیس استان بوشهر گفت: با وجود تلاش‌های فروان و خویشتنداری پلیس و مقام قضایی فرد گروگانگیر پس از ۱۰ ساعت محاصره، مذاکره و گفت‌وگو به سمت نیرو‌های پلیس اقدام به شلیک مستقیم کرد.

واعظی افزود: پس شلیک صد‌ها تیر از طرف متهم، برای حفظ آرامش و صیانت از جان سایر شهروندان نیرو‌های عمل کننده پلیس نیز دست به تیراندازی متقابل زدند.

او بیان کرد: با کشته شدن گروگانگیر و گروگانش نیرو‌های پلیس وارد مخفیگاه او شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: بررسی‌های اولیه بر این فرض است که گروگانگیر پس از کشتن گروگانش دست به خودکشی زده است.

واعظی عنوان کرد: تحقیقات در خصوص روشن شدن بخش آخر این ماجرا با حضور متخصصان و کارشناسان ادامه دارد.

او افزود: از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه کلاش، ۲۳۰ فشنگ جنگی و بالغ بر ۱۲۰ پوکه فشنگ شلیک شده از طرف متهم کشف شده است.

رئیس پلیس استان بوشهر، با تاکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با عاملان جرایم خشن و تلاش برای ارتقا احساس امنیت شهروندان از مردمی که امروز به علت حرکت شرورانه این متهم دچار مشکلاتی شدند، عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/ک

گروگانگیری در دشتستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.