شاخص کیفیت هوای مشهد با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۱۴ در ۲۴ ساعت قبل در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بنا بر اعلام مرکز پالایش آلاینده های زیست محیطی مشهد مقدس، شاخص کیفیت هوای مشهد با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۱۴ در ۲۴ ساعت قبل در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

 
اطلاعات جمع آوری شده از ۱۶ ایستگاه پایش سطح شهر مشهد نشان می دهد شاخص کیفیت هوا در ایستگاه های خیام شمالی و جنوبی، امامیه، الهیه و رسالت در وضعیت سالم قرار دارد و بقیه ایستگاه ها و مناطق در وضعیت ناسالم قرار دارد.
 
سایه آلودگی هوا بر سر مردم مشهد برای سومین روز مستدام است/هوای مشهد کماکان آلوده است
حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گروه‌های در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان توصیه می شود از تردد غیر ضروری در هوای آلوده خودداری کنند.

او ادامه داد: به افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای تنفسی هستند توصیه نمود در روز‌هایی که غلظت آلاینده ذرات معلق بیش از حد استاندارد زیست محیطی است، از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند، زیرا امکان افزایش مشکلات حاد تنفسی در این دسته بیماران افزایش می‌یابد.
 
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کودکان نیز به دلیل اینکه ساختار دستگاه تنفسی آنان به طور کامل تکامل نیافته در مواجهه با هوای آلوده به ویژه با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشکل تنفسی می‌شوند.

حسنی افزود: ورزشکاران باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده خودداری کنند، زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن رسانی کافی در خون و بافت‌ها را نیز مختل می‌کند.

افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند از جمله «نیروی انتظامی و پلیس راهور، کارکنان پایگاه‌های اورژانس، هلال احمر، کارکنان شهرداری‌ها و خدمات شهری» و همچنین کودکان و افراد سالخورده توصیه می شود از وسایل حفاظت تنفسی «ماسک» مورد تایید وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.
 
 
انتهای پیام//م.ه

 

هوای مشهد برای گروه های حساس ناسالم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.