به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نادر منصوبی یک فعال حوزه هتلینگ در کرمانشاه استاندارد خدمات دهی در هتلهای کرمانشاه را در وضعیت مناسبی اعلام کرد و گفت : اینکه عدهای انتقاد میکنند که خدمات هتلهای کرمانشاه مطابق با ستارههایشان نیست را قبول ندارم، چرا که هر سه سال یکبار وضعیت خدمات دهی هتلها مطابق با ستارههایشان مورد بررسی قرار میگیرد و درصورتی که خدمات پایین باشد از ستاره آنها کم میشود.
او گفت : همچنین تمامی پرسنل شاغل در این هتلها نیز بصورت دورهای آموزشهای لازم مرتبط با هتلداری را میبینند و پرسنلی کاملا آموزشدیده داریم.
مدیر هتل داریوش کرمانشاه به بیان برخی از مشکلات هتلینگ در کرمانشاه پرداخت و گفت: معضل اصلی کنونی ما فعالیت خانهمسافرهای غیرمجاز در کرمانشاه است که هیچ نظارتی روی فعالیت آنها نیست.
او گفت: هرچند برخورد با این خانهمسافرها در دستور کار مسئولین قرار گرفته، اما روند کار کُند است و باید تسریع شود، چرا که اگر مسافر و یا گردشگری در این خانهها اقامت کند و خدمات مناسبی نگیرد و یا با مشکلی مواجه شود، چهره کرمانشاه و میهماننوازی مردمان آن نزد گردشگران خراب میشود.
منصوبی با انتقاد از رقابت میهمانسراهای دولتی با هتلها در کرمانشاه، عنوان کرد: براساس قانون میهمانسراهای دستگاههای دولتی تنها میتوانند کارمندان زیرمجموعه وزارت خود را پذیرش کنند و حق پذیرش مسافر متفرقه را ندارند، اما متاسفانه در کرمانشاه خلاف قانون انجام میشود.
او گفت: تعداد میهمانسراهای دولتی در کرمانشاه بالاست و برخی از آنها هم ظرفیت زیادی برای پذیرش میهمان دارند که این مسئله باعث شده تا به جذب گردشگر و مسافر متفرقه اقدام کنند و برای هتلها به عنوان رقیب سرسختی مطرح شوند.
این فعال حوزه هتلینگ در کرمانشاه خواستار حذف مالیات برارزش افزوده هتلهای استان شد و گفت: اگر ارزش افزوده هتلها حذف شود، نرخ اقامت در هتلها نیز حداقل ۱۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
او گفت: هتلداران استان هیچکدام راضی به افزایش نرخ اقامت در هتلها نیستند، چراکه بیشترین ضرر آن به خود ما برخواهد گشت و کاهش مسافر را برایمان بدنبال دارد .
انتهای پیام/د