معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید ۲۶۲ هزار تن شیرخام در هشت ماهه امسال در این استان خبر داد.

۲۶۲ هزار تن شیر در همدان تولید می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد نظرپور، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تولید شیر خام در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش شش درصدی دارد گفت: در هشت ماهه سال گذشته ۲۴۷ هزار تن شیرخام در استان همدان تولید شد.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای سال تا پایان آبان ۲۶۲ هزار تن شیر خام در استان همدان تولید شده است که تا پایان امسال باید به ۳۹۰ هزار تن برسد.

او با اشاره به اینکه در استان همدان ۳۷۰ هزار رأس دام سنگین و یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک وجود دارد ادامه داد: ۳۵۹ واحد صنعتی با ظرفیت ۲۷ هزار رأس شیر خام در استان تولید می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۵۳ مرکز جمع آوری شیر خام در استان فعالیت دارد، اضافه کرد: در استان همدان ۵۳ مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت روزانه ۳۱۶ تن شیر را از دامداری‌ها جمع آوری می‌کنند.

او با اشاره به وجود ۴۲ کارخانه فرآورده‌های لبنی در استان افزود: در حال حاضر ۴۲ کارخانه فرآورده‌های لبنی با ظرفیت جذب ۵۵۰ هزار تن شیرخام در استان وجود دارد که بیش از نیاز استان بوده است.

نظرپور بیان کرد: قیمت شیرخام در مراکز جمع آوری شیر کمتر از ۲۰۰۰ و در کارخانه‌های لبنی ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است که از نظر ما مناسب نیست چرا که با قیمت تمام شده فاصله دارد.

او در ادامه گفت: در استان همدان دو زنجیره تولید شیرخام شرکت پگاه و تعاونی تلاشگران ایجاد شده که از نظام مهندسی کشور مجوز دریافت کرده و در حال فعالیت هستند.

نظرپور با اشاره به فعالیت واحد تولید شیرخشک در همدان، گفت: در استان همدان یک واحد تولید شیرخشک فعالیت دارد که هنوز موفق به دریافت کد IR نشده است و در صورتی که بتواند این کد را دریافت کند می‌تواند وارد معقوله صادرات نیز شود.

انتهای پیام/ ش

پیش بینی تولید ۳۹۰ هزار تن شیر در همدان

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.