بهادری جهرمی از برگزاری آزمون تخصصی یک هزار داوطلب دریافت پروانه مشاوره خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تولی مراکز مشاوره خانوده دو مرحله آزمون برگزار می‌شود، مرحله اول آزمون به صورت کتبی و تستی چهار گزینه‌ای توسط سازمان سنجش کشور برگزار شد.

وی افزود: افرادی که نصاب نمره را در آزمون کتبی دریافت کردند برای مصاحبه تخصصی (آزمون شفاهی) دعوت شدند.

بهادری جهرمی افزود: آزمون مصاحبه شفاهی از امروز به مدت ۷ روز برگزار می‌شود و از افرادی که نصاب نمره آزمون کتبی را دریافت کرده اند، در چهار مرحله آزمون تخصصی شفاهی گرفته می‌شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: آزمون شفاهی شامل یک مرحله مصاحبه تخصصی توسط یک حقوقدان و روانشناس، رسیدگی به مشکلات یک کیس فرضی، آزمون تستی شخصیت و آزمون مکاتبه به محاکم و اصول نگارشی می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت جمع نمره آزمون شفاهی و کتبی اعلام و داوطلبانی که بتوانند نصاب نمره قبولی را دریافت کنند، پروانه مشاوره خانواده اخذ می‌کنند.

بهادی جهرمی گفت: حد نصاب نمره قبولی کسب ۵۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۵۰ درصد آزمون شفاهی است.


بیشتر بخوانید: تصمیم زوجین برای طلاق با راه اندازی «سامانه تصمیم» چقدر تغییر می‌کند؟


وی بیان کرد: در آزمون کتبی حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند که از بین آن‌ها حدود هزار نفر توانستند نمره قبولی را اخذ کنند.

بهادری جهرمی گفت: به دلیل اینکه تعداد مشاوره‌های مورد نیاز معاونت پیشگیری از قوه قضاییه بیشتر از افراد قبول شده در آزمون کتبی است، سقفی برای تعداد قبولی‌ها تعیین نکرده ایم و هر فردی که کف نمره در نظر گرفته شده را دریافت کند می‌تواند مجوز تأسیس دفتر مشاوره اخذ کند و در آزمون امسال سقف قبولی نداریم.

وی گفت: به دلیل اینکه اعلام اسامی قبول شدگان با قطعی اینترنت در کشور همزمان شده بود، ما تصمیم گرفتیم ۲ روز به زمان مصاحبه تخصصی اضافه کنیم و به تمام افرادی که در مصاحبه شرکت نکرده اند مجدد پیامک ارسال می‌شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در رابطه با آزمون وکالت مرکز وکلا گفت: فرآیند ثبت نام آزمون به پایان رسیده است و دانشگاه پیام نور مراحل برگزاری آزمون را انجام می‌دهد.

بهادری جهرمی گفت: بیش از ۱۰۷ هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلا ثبت نام کردند که یک نوع رکوردشکنی در تمام تاریخ برگزاری آزمون وکالت در کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه آزمون وکالت ۲۹ آذر ماه به صورت غیر متمرکز در سراسر کشور برگزار می‌شود و بعد از برگزاری آزمون کتبی، آزمون شفاهی تخصصی از داوطلبان گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار