فرماندار رامشیر گفت: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ سبب رسیدن جامعه به نتایج مطلوب اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجید حسینی نژاد فرماندار شهرستان رامشیر در آیین افتتاح یک باب کتابخانه در روستای رمیله این شهرستان گفت: افتتاح این کتابخانه یک اتفاق و رخداد خوب فرهنگی است.

او افزود: بالغ بر ۱۴۰ روستا در شهرستان رامشیر وجود دارد و بسیاری از این روستا‌ها طی ۳۰ سال اخیر خدمات مطلوبی دریافت نکرده اند، اما شتاب خدمات رسانی به روستا‌ها در دهه گذشته و به ویژه در ۵ سال اخیر قابل توجه است.

حسینی نژاد اظهار داشت: در ۵ سال اخیر نیاز‌ها اولیه روستا‌های رامشیر از جمله؛ بهسازی معابر، جدول گذاری، آسفالت و... انجام شده و درحال حاضر بخشداران به دنبال تعریف نیاز‌های ثانویه هستند.

فرماندار شهرستان رامشیر در ادامه به احداث سوله ورزشی در یکی از روستا‌های این شهرستان اشاره و بیان کرد: تاسیس کتابخانه بعنوان یک مرکز فرهنگی می‌تواند پایگاهی برای افراد ساکن در این منطقه باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: با افتتاح این کتابخانه در روستای رمیله، کلاس‌های کننکور برای دانش آموزان این روستا تقویت خواهد شد.

به گفته مجید حسینی نژاد، ۱۵ نویسنده صاحب اثر در این شهرستان شناسایی شده اند و کتاب‌های آن به چاپ رسیده است.

او اظهار کرد: امیدواریم با تاسیس کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی، شاهد افزایش تولیدات فرهنگی، فعالیت‌ها و شاخص‌های فرهنگی و هنری شهرستان در این زمینه باشیم.

لزوم توجه جدی به ترویج مسائل فرهنگی و کتابخوانی در روستا‌ها

منصور کوهی رستمی مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: کلنگ زنی کتابخانه عمومی رمیله در سال ۱۳۹۳ انجام و با تامین اعتبارات موردنیاز و همکاری دستگاه‌های زیربط ساختمان این کتابخانه تکمیل شد و سرانجام امروز دوشنبه ۱۱ آذرماه شاهد افتتاح و بهره برداری از آن هستیم.

او در ادامه بر توجه جدی به روستا‌های محروم و کم برخوردار تاکید کرد و افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از پارسال تعدادی کتابخانه در مناطق روستایی و کم برخوردار احداث و افتتاح شده و تا پایان امسال نیز تعداد دیگری نیز افتتاح خواهند شد.

کوهی رستمی تصریح کرد: تاکنون ۹ باب کتابخانه عمومی در مناطق مختلف افتتاح شده اند و طی ۲ ماه آینده نیز ۳ باب کتابخانه دیگر افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: برای احداث و افتتاح کتابخانه در روستای رمیله شهرستان رامشیر مبلغی معادل ۶۰۰ میلیون تومان از محل تملک و دارایی و ۲ درصد نفت هزینه شده است.

به گفته مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، این کتابخانه ۲۸۰ مترمربع مساحت دارد و دارای دو سال مجزا ویژه خواهران و برادران، مخزن، بخش کودک و محلی برای انجام کار‌های فرهنگی است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.