معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: دومین کنگره شهدای ورزشکار با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در نخستین یادواره ۶۴ شهید ورزشکار شهرستان دشتستان بیان کرد: دومین کنگره سراسری شهدای ورزشکار نیز در سال ۹۹ با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و پاسداشت راه و منش شهیدان برگزار می‌شود.

او افزود: سال ۹۲، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، یادواره شهدای ورزشکار در سراسر کشور برگزار شده که نخستین کنگره شهدای ورزشکار در سال ۹۴ برگزار شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تلاش کرده ایم در برگزاری این یادواره‌ها علاوه بر تکریم خانواده شهدا فضای معنوی و پهلوانی در ورزش کشور ایجاد شود آنچه نیاز ورزش امروز ماست همین روح پهلوانی و معنوی در فضای ورزش است.

احمدی گفت: امروز به برکت جانفشانی شهدای گرانقدر هزاران پهلوان ورزشکار داریم که نمونه‌های عینی و عملی هستند.

۱۹۴شهید ورزشکار در استان بوشهر شناسایی شده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز  در این همایش بیان کرد: ۱۹۴ شهید ورزشکار در استان بوشهر شناسایی شده‌ که در حال شناسایی ،تکمیل و تدوین بانک اطلاعاتی از تمامی شهدای ورزشکار استانمان هستیم.

احمد بهروزیان‌فرد افزود: برای بزرگداشت مقام شهدا، تمامی سالن‌ها و اماکن ورزشی استان بوشهر در این دولت به نام شهدای همان منطقه نام‌گذاری شده است

او همچنین با اشاره به برگزاری  کنگره دو هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال با توجه به کنگره سرداران و بیش از دوهزار شهید استان تمام مسابقات و برنامه‌های ورزشی در سراسر استان تحت عنوان این کنگره برگزار شده است.

در پایان با رونمایی از کتاب پهلوانان دشتستان، تقدیر و اهدا لوح سپاس از خانواده شهدا به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ک

دومین کنگره شهدای ورزشکار سال آینده برگزار می شود

 

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.