رئیس جمهور اوکراین هرگونه «بده بستان» با ترامپ بر سر گرفتن کمک‌های نظامی را رد و از موضع او درباره فساد در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از «تایم»، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای که با این نشریه داشته، هرگونه ارتباط نامتعارف سیاسی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تکذیب کرده است.

گفتنی است، ترامپ در حال حاضر درگیر موضوع استیضاح در مجلس نمایندگان است. علت استیضاح ترامپ سوء استفاده او از قدرت خود برای کسب منافع شخصی و حزبی است.

در این پرونده که موسوم به اوکراین گیت است، ترامپ متهم است که از کمک‌های نظامی به اوکراین به عنوان اهرم فشاری استفاده کرده تا اوکراین تحقیقات در رابطه با پرونده فساد بایدن در این کشور را احیاء کند.

زلنسکی در این مصاحبه در رابطه با کمک‌های نظامی آمریکا، تاکید کرده: «من هیچ وقت با رئیس جمهور ترامپ بده بستان نداشته‌ام. من نمی‌خواهم که ما مثل گدا‌ها به نظر برسیم. اما باید درک کنید که در وضعیت جنگی هستیم و از شرکای استراتژیک خود انتظار کمک داریم».

زلنسکی همچنین از ترامپ انتقاد کرد و گفت: «وقتی آمریکا می‌گوید که اوکراین کشوری فاسد است، این برای ما قابل قبول نیست».

گفتنی است، اوکراین از سال ۲۰۱۴ در جنگ با جدایی طلبان شرق این کشور بسر می‌برد.

ترامپ بار‌ها پرونده اوکراین گیت را رد کرده است، با این حال حزب دموکرات مجلس نمایندگان، به رهبری نانسی پلوسی، با جدیت پرونده استیضاح را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار