معاون وزیر امور خارجه کره شمالی، مذاکرات با واشنگتن را یک فریب با هدف بهره‌برداری از آن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه کره شمالی هشدار داد مهلت پایان سال این کشور به آمریکا برای تغییر «سیاست‌های خصمانه‌اش» در حال نزدیک شدن است و درخواست واشنگتن از پیونگ‌یانگ برای برگزاری مذاکراتِ بیشتر، چیزی جز یک حیله ابلهانه نیست.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ری تای سونگ، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و مسئول امور آمریکا در وزارت خارجه، گفت: «درخواست واشنگتن برای برگزاری مذاکراتِ بیشتر، چیزی جز یک حیله ابلهانه برای مقید نگه داشتن کره شمالی به مذاکرات و بهره گیری سیاسی و انتخاباتی از آن، نیست.»

او افزود: «کره شمالی نهایت تلاش خود را با حداکثر پشتکار به کار بسته تا از گام‌های مهمی که برداشته است، برنگردد. کاری که اکنون باید صورت گیرد در واقع بسته به انتخاب آمریکا است که چه هدیه کریسمسی را می‌خواهد انتخاب کند.»

کره شمالی از آمریکا می‌خواهد موضع خود را در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای که با وجود سه دیدار میان سران دو کشور، پیشرفت اندکی داشته است، ملایم‌تر کند.

دوم آذر هم دفتر کره شمالی در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد خشم مردم این کشور به اوج رسیده، چراکه پیونگ‌یانگ از واشنگتن چیزی جز خیانت ندیده است.

دفتر کره شمالی در سازمان ملل متحد در ارزیابی خود از روابط کره شمالی و آمریکا همچنین اعلام کرد: «خشم مردم ما به اوج خود رسیده است و دیگر نمی‌توان اجازه داد شرایط نامتوازن کنونی همچنان ادامه پیدا کند.»

در این ارزیابی همچنین آمده است از آنجایی که آمریکا از اقدام متقابل در برابر تعلیق شماری از اقداماتی که دولت ترامپ در مورد با آن‌ها نگران بود، خودداری کرده است، دیگر دلیلی برای خویشتن داری بیشتر (کره شمالی) وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۵
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی خدا پرست
۱۶:۴۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
کره شمالی بایددرس عبرتی بشود برای کسانی که فکر می کنند آمریکا قابل اعتماد است.رهبر کره شمالی که در جلب رضایت آمریکا سنگ تمام گذاشت وهیچ سودی نبرد۰ در قاموس آمریکا صلح یعنی برده شدن۰ ایران نیز باید با افزایش توان دفاعی وارتقاسطح بازدارندگی وراهبرد مذاکره بدون امتیاز ووقت کشی در برابر وقت کشی وفریب در برابر فریب دست به اقدامات تاکتیکی بزند ودر داخل نیز با حل مشکلات معیشتی طبقه اکثریت طبقه ای که تا پای جان از وطن عزیزشان دفاع نموده۰و خواهند نمود( و بارها نیز اینرا اثبات نموده اند) و مبارزه سرسختانه با مفاسد اقتصادی که ملت را جان به لب نموده است وتو زیع عادلانه ثروت جهت پر نمودن شکاف در جامعه که به بیشتر به دره شباهت دارد می توانیم تا هر زمانی که لازم باشد مقاومت کنیم . انشاالله ظفر نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
این یعنی راه گفتگوبرای کره شمالی بسته شده وتنهاراه استفاده اززورمقابل آمریکاست.
ازابتدابه کره شمالی گفته بودم فقط اقدام نظامی علیه آمریکاجواب میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
Vah
۱۰:۲۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
پیگیرِ اینتِرنِت سیستان و بلوچستان نیستید فارسی داریم درخواست میکنیم چرااا وصل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
وصل کنید جان هرکی دوست داری
-
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
الکی
آخرین اخبار