معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ رشته صنایع دستی فراموش شده «جاجیم بافی» و «گلیم مشته» احیا و در مسیر رونق دوباره قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پریسا راد معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:  مستند صنعت دستی جاجیم بافی به عنوان یکی از رشته های کهن صنایع دستی در استان هم اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با سازنده بخش خصوصی است و کار تولید آن به زودی آغاز می شود.

او بیان کرد: رشته جاجیم بافی که جزو صنایع دستی فراموش شده استان بوده تا سال ۱۳۹۷ تنها پنج نفر هنرمند فعال داشت و با انجام آموزش های تخصصی هم اکنون ۵۰ هنرمند در این رشته فعالیت می کند. 

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استانداردسازی و دریافت نشان ملی مرغوبیت برای رشته منسوخ شده صنایع دستی گلیم مشته از دیگر برنامه های در دست اجرا برای احیای این رشته است.

او عنوان کرد: براساس این طرح تمام مراحل تولید از رسیندگی، چله کشی تا بافندگی استانداردسازی و آموزش تخصصی لازم به علاقه مندان داده می شود.

انتهای پیام/غ

احیای هنرهای دستی فراموش شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.