کاردار امارات در دمشق ابراز امیدواری کرد امنیت، ثبات و آرامش در اقصی نقاطسوریه به رهبری رئیس‌جمهور این کشور برقرار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، عبدالحکیم ابراهیم النعیمی، کاردار امارات در سوریه، در مراسم چهل و هشتمین سالروز استقلال امارات در دمشق ابراز امیدواری کرد امنیت و ثبات در سراسر سوریه برقرار شود.

او با ایراد سخنانی در این مراسم تاکید کرد: روابط سوریه و امارات مستحکم، قدرتمند، منحصر به فرد و مبتنی بر اصول مشخص و ثابت بر اساس حفظ وحدت عربی از طریق سیاستی معتدل و میانه رو است.

کاردار امارات در دمشق ابراز امیدواری کرد امنیت، ثبات و آرامش به رهبری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در اقصی نقاط این کشور برقرار شود.

النعیمی از دولت و ملت سوریه برای استقبال گرم از او و همچنین اعضای وزارت خارجه امارات و کاهش مشکلات پیش روی سفارت امارات جهت عمل به وظایف خود در زمینه تقویت روابط بین دو کشور برادر تشکر کرد.

از سوی دیگر، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه، با اشاره به تاریخ روابط دو جانبه گفت: سوریه و امارات اشتراکات زیادی از جمله عربیسم، رابطه خونی، وابستگی، دستاورد‌ها و موفقیت‌های حاصله توسط دو کشور دارند.

او ضمن تاکید بر ضرورت همکاری کشور‌های عربی در مقابله با خطرات پیش روی منطقه تاکید کرد: سوریه پیروزی‌های زیادی علیه تروریسم کسب کرده است و بقیه مناطقی هم که در دست سازمان‌های تروریستی است به آغوش کشور سوریه باز خواهد گشت.

امارات در طول جنگ سوریه نقش کمرنگی در حمایت از گروه‌های تروریستی داشت اما سال گذشته با تسلط ارتش این کشور بر بیشتر مناطق، سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار