رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در ماه‌های اخیر طرحی تهیه شده است تا در همه شهر‌های استان بخصوص شهر‌هایی که در مسیر تردد مسافران قرار دارد، بازار صنایع دستی و فروش محصولات محلی کشاورزی راه اندازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبدالله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران، به راه اندازی یگان حفاظت اشاره کرد و گفت:این یگان برای جلوگیری از تغییر کاربری و حفاظت از اراضی راه اندازی شده است.

یوسفی همچنین افزود: با موسسه اقتصادی آستان قدس جلسات تخصصی برگزار کردیم و تفاهم نامه‌هایی در حوزه‌های باغی و دامی و همچنین بازار یابی خارجی منعقد شده که صادرات ده هزار تن پیاز خراسان شمالی در دست اقدام است.
او اظهار کرد: در طرح خرید حمایتی، یک میلیون و ۹۰۰تن گوجه فرنگی و ۵۳۰کیلو گرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شده است و همچنان ادامه دارد.

یوسفی افزود: سازمان نظام مهندسی به کشاورزانی که آب، زمین و شرایط لازم را دارند، بدون استعلام، مجوز گلخانه و پرورش قارچ می‌دهد.

او در ادامه به کشت پاییزه گندم در استان اشاره کرد و افزود: ۱۹۰ هزار هکتار گندم آبی و دیم در خراسان شمالی کشت شده است.

یوسفی ادامه داد: علاوه بر آن در سطح چهار هزار و ۴۴۶ هکتار نیز کشت کلزا در پاییز امسال انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تدوین و تهیه طرح پوشش بیمه تامین اجتماعی کشاورزان استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور اخذ مصوبه به کارگروه شنبه‌های تولید استان ارائه خواهد شد.
طرح پوشش بیمه تامین اجتماعی کشاورزان خراسان شمالی تدوین شد.

علی بهنام فر، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پس از دستور استاندار، طرح توسعه بیمه تامین اجتماعی کشاورزان و کارگاه‌های کشاورزی استان تدوین و تهیه شده است.

بهنام فر افزود: این طرح به منظور اخذ مصوبه اجرایی به کارگروه شنبه‌های تولید برای ارزیابی و بررسی ارائه خواهد شد.

محمدجواد تشکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: برای اولین بار ۴۵ هزار اصله نهال گردوی پیوندی شناسه دار تامین شده است تا در راستای اصلاح نژاد باغات گردوی استان توزیع شود.
به گفته تشکری، همچنین ۴۷ هزار اصله نهال انگور با ارقام جدیدی شامل رشه، ترکمن ۴ و بی دانه قرمز تامین شده است تا علاوه بر اینکه تولیدات باغات انگور استان متنوع شود، تولیدات این باغات به لحاظ کمی و کیفی نیز توانمند‌تر شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.