۲ هزار و ۲۴۶ معلول در مناطق روستایی شهرستان بروجرد شناسایی شده که این افراد ، تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، لیلا ساکی، رئیس دفتر جامعه معلولین بروجرد در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای معلولان مناطق روستایی که در محل اداره بهزیستی شهرستان بروجرد برگزار شد گفت: برنامه سی بی آر یا طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از جمله برنامه هایی است که توسط بهزیستی در مناطق روستایی و دورافتاده اجرا می شود تا بتوان با شناسایی افراد معلول در این مناطق ، بنا بر استعداد و ظرفیت هر منطقه ، این افراد را توانمندسازی کرد.

او افزود: با اجرای این برنامه تقریبا در تمام روستاهای بروجرد تا کنون ۲ هزار و ۲۴۶ معلول شناسایی شده است و هر معلول بنا بر استعداد خود و منطقه ای که در آن به سر می برد مورد توانمند سازی در رشته های مختلف اعم از صنایع دستی، کاشت محصولات کشاورزی و صیفی جات، قالی باقی ، قلاب بافی و سایر موارد می شود.

ساکی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معلولان مناطق روستایی گفت: در این نمایشگاه ، در غرفه های مختلفی ، مددجویان محصولات و فرآوده های تولیدی خود را به نمایش گذاشته اند تا علاوه بر معرفی این دستاوردهای با فروش این محصولات از نظر درآمدی کمکی به این افراد شود و در عین حال انگیزه و اعتماد بنفس آنها برای حضور در اجتماع را افزایش دهد.

رئیس دفتر جامعه معلولین بروجرد گفت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی معلولان از امروز آغاز شده است تا فردا ادامه دارد و علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

او یادآور شد: مددجویان شرکت کننده در این نمایشگاه بیشتر از مناطق روستایی و دورافتاده شهرستان بروجرد هستند که تحت پوشش برنامه سی بی آر یا همان برنامه های توانبخشی و توانمند سازی مبتنی بر جامعه قرار دارند .

انتهای پیام/د

شناسایی بیش از ۲ هزار معلول در روستاهای بروجرد

برچسب ها: بهزیستی ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.