عضو هیئت امنا شهرک صنفی کاوه شهرستان مهاباد گفت: با اجرای مشاغل مزاحم صنوف آلاینده به شهرک صنفی کاوه تاکنون ۳۴ واحد صنفی به این واحد منتقل شدند.

وهاب پور عضو هیئت امنا شهرک صنفی کاوه شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با آغاز مرحله‌ی انتقال اصناف آلاینده به شهرک صنفی کاوه تا کنون ۳۴ واحد صنفی عملیات جابه جایی را انجام دادند و مابقی بعد از وقفه‌ای دیگر در حال انتقال به این شهرک هستند.

او با بیان اینکه واحد‌های صنفی قرار داده شده شامل فلزکاران و آلومینیوم کاران، مکانیکی‌ها و لوازم یدکی خودرو، مشاوران خودرو، و مصالحات ساختمانی است، افزود: تا کنون ۳۴ واحد آلاینده و مزاحم از جمله صنعتکاران درب و پنجره سازی، آلومینیوم کاری و آهن فروشی بازار روز در شهرک صنفی مهاباد مشغول به فعالیت هستند.

او عمده مشکلات دیگر از اصنافیان را نبود اقدامات زیر ساختی آسفالت جاده ورودی و خطوط حمل و نقل واحد اعلام و اضافه کرد: شهرک صنفی برای اقدامات زیرساختی آسفالت جاده ورودی توافقاتی را با شهرداری به عنوان خودیاری انجام میدهد که بقیه صنوف نیز منتقل شوند.

وهاب پور ادامه داد: تاکنون استقبال خوبی از این طرح نشده است، که طبق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف هستند با استفاده از ابزار‌های تشویقی از قبیل تعیین محل جدید استقرار، تامین زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف مزاحم شهری برنامه ریزی و اقدام کنند.

او تصریح کرد: این اقدام بر اساس ماده ۳۰ قانون صنفی کشور و در پی اجرای تعهدات محضری اخذ شده از دارندگان پروانه کسب مشمول طرح انتقال به شهرک صنفی کاوه انجام شد.

شهرک صنفی کاوه با مساحت ۲۴ هکتار دارای ۴۰۷ واحد صنفی است که برای پیش برد اهداف کاری به دو فاز تبدیل شده که از این تعداد ۱۵۱ واحد سهم اعضای شهرک صنفی و ۱۴۶ واحد سهم مالکین و شهرداری است.

انتهای پیام / س خ 

۳۴ واحد صنفی به شهرک صنفی کاوه در مهاباد منتقل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.