ناتو: به هر حمله‌ای به حوزه بالتیک پاسخ می‌دهیم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در اظهاراتی خطاب به روسیه اعلام کرد این سازمان به هرگونه حمله‌ای به لهستان یا دیگر کشور‌های حوزه بالتیک پاسخ خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اعلام کرد این سازمان به هرگونه حمله‌ای به لهستان یا دیگر کشور‌های حوزه بالتیک پاسخ خواهد داد.

او در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد: از طریق حضور نیرو‌های ناتو در لهستان و کشور‌های حوزه بالتیک، پیامی بسیار محکم را برای روسیه ارسال می‌کنیم: چنانچه حمله‌ای به لهستان با دیگر کشور‌های حوزه بالتیک انجام شود، با واکنش این ائتلاف مواجه خواهد شد.

دبیرکل ناتو پیش از اجلاس ناتو به گروهی از خبرنگاران روزنامه‌های لهستانی، آلمانی و اسپانیایی اعلام کرد ناتو دشمنی ندارد، اما هر زمان نیاز باشد واکنش نشان خواهد داد.

استولتنبرگ افزود مخالف اتخاذ یک موضع دفاعی قدرتمندتر در اتحادیه اروپا نیست، اما تلاش برای جایگزین سازی ناتو عاقلانه نیست.

آمریکا خواستار حمایت ترکیه از طرح دفاعی ناتو برای کشور‌های حوزه بالتیک و لهستان شده است. اما ترکیه تاکنون امتناع ورزیده و اعلام کرده است ناتو باید از آنکارا در مبارزه با شبه‌نظامیان کُرد در سوریه حمایت سیاسی بیشتری به عمل آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار