ساخت هزار و ۹۹۲ واحد مسکونی برای معلولان بهزیستی

هزار و ۹۹۲واحد مسکونی تا کنون برای معلولان زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی ساخته و تحویل آنان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان گفت:در طرح نهضت مسکن، ۲هزار و ۳۹۳واحد مسکونی برای معلولان خراسان جنوبی باید ساخته شود که تا کنون هزار و ۹۹۲واحد، تکمیل و به مددجویان تحویل داده شده است و ۴۰۱واحد دیگر نیز در حال ساخت است که تا پایان شهریور سال آینده به اتمام خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه  همچنین ۸واحد مسکونی دیگر نیز با کمک خیران در حال ساخت است. افزود: در بعضی از روستا‌ها به علت کمبود زمین به مشکل برخوردیم و به دنبال این هستیم که بتوانیم با منابع طبیعی به یک تفاهم برسیم که زمین در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: کمک بلاعوض مسکن خانواده‌های دارای دو معلول، دو برابر شده و برای خانواده‌های شهری از ۳۲به۶۴ میلیون تومان و خانواده‌های روستایی نیز از ۱۸به۳۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

عرب نژاد با اشاره به این که در استان ۲۳هزار و ۶۰۹معلول از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی بهره مندند، گفت: امسال مستمری معلولان از ۵۷هزار تومان به ۶۳هزار و ۵۰۰تومان افزایش یافته است و علاوه بر آن از دی امسال نیز برای هر معلول ۱۲۰هزار تومان ماهانه از محل قانون حمایت از معلولان، واریز می‌شود.

او با اشاره به اینکه سالانه یک میلیارد تومان اعتبار برای تهیه وسایل توانبخشی به بهزیستی استان اختصاص می‌یابد افزود:، اما این اعتبار کافی نیست و به همین مقدار نیز از خیران کمک می‌گیریم.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: سال۹۶ یک میلیارد و ۴۰۰هزار تومان و سال۹۷، یک میلیارد تومان از سوی مؤسسه‌های خیریه به مددجویان بهزیستی کمک شده است و امسال نیز خیران ساخت و تجهیز ۱۰روستا مهد را تعهد کرده اند.

عرب نژاد همچنین با اشاره به اینکه بیشتر معلولیت‌ها مانند نابینایی، شنوایی و ذهنی در خراسان جنوبی ژنتیکی است افزود: میانگین نرخ معلولیت در استان ۳.۷درصد و این در حالی است که میانگین نرخ معلولیت در کشور ۳.۲درصد است.

او با اشاره به اینکه به ازای هر کشته در تصادفات جاده‌ای، سه نفر نیز معلول می‌شوند گفت: ۲۷۵معلول ضایعه نخاعی در استان داریم که ۹۰درصد آن‌ها در تصادفات معلول شده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: مشاوره ژنتیک به گونه‌ای اجباری شده است، اما مورد استقبال قرار نگرفته و سال گذشته حدود ۳۰مورد سقط درمانی داشتیم تا از تولد نوزاد با معلولیت جلوگیری شود.

عرب‌پور با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تولد منگلیسم‌ها نسبت به قبل افزایش یافته است گفت: علت اصلی این تولد‌ها باروری در سن بالای مادران است چرا که سن ازدواج بالا رفته است.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.