رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: دوره آموزشی طرح هر مسجد، یک خبرنگار ویژه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز به منظور ترویج فرهنگ مسجد محوری در جامعه، برگزار می‌شود.

ایراهیم نوروزى فر، رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که مسجد قلب تپنده جامعه اسلامى و مهم‌ترین پایگاه فرهنگى و تربیت دینى است گفت: مساجد جایگاه ویژه‌اى در بهبود و تعمیق فرهنگ و تربیت دینی در جامعه اسلامى دارند.

او افزود: فرهنگ‌سازى دینی از این پایگاه الهی آغاز می‌شده است بنابراین تقویت مساجد، یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه‌ها براى اصلاح دین و فرهنگ امت اسلامی در بهترین مکان ترویج دین است.

نوروزی فر گفت: توجه بیشتر به فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و انعکاس اخبار مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شرایط امروز جامعه ضرورتی است که می‌توان با طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» تا حد زیادی به آن پاسخ داد.

او افزود: سازمان بسیج رسانه استان البرز با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز دوره آموزشی طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» ویژه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز را برگزار می‌کند.

نورزی فر با عنوان این که این دوره برای جوانان علاقه‌مند به کار خبر و اطلاع رسانی، برگزار می‌شود، گفت: نیرو‌های مستعد از میان جوانان با رویکرد دینی برای فعالیت خبری در حوزه دین رشد و پرورش دهد، تا مبلغی برای برنامه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری شوند.

او در پایان با بیان این که این طرح در کنار پویش سواد رسانه در مساجد که هرهفته در یکی از مساجد استان برگزار می‌شود، گفت: تاکنون بیش از ۸۰ نفر از فعالان کانون‌های مساجد با هدف نحوه اطلاع رسانی و زمینه سازی برای ارائه تولید محتوا در مساجد در این دوره آموزش دیده اند.

انتهای پیام/خ.خ

برچسب ها: بسیج رسانه ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.