سی‌و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در شیراز افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در مراسم افتتاح سی‌و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در شیراز بیان کرد: انس با قرآن دارای برکات و آثار زیادی از جمله تفکر و اندیشه در کار‌ها است.

او، میزبانی شیراز از این جشنواره و افرادی که با وحی و کلام خداوند عجین هستند را افتخاری برای استان دانست و افزود: انس با قرآن از جهات مختلفی حائز اهمیت بوده، و جنبه هدایتی قرآن جنبه‌ای برجسته است که انسان را به استوارترین راه  هدایت می‌کند.

رحیمی با اشاره به اینکه هر کسی که طالب هدایت و رستگاری است باید به این حبل متین چنگ بزند و با آن مأنوس شود، تصریح کرد: بعد عبادی قرائت و تلاوت قرآن کریم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار فارس ادامه داد: خواننده قرآن و آموزش‌دهنده آن یکی از اعمال با فضیلت را انجام می‌دهد که در احکام عبادی اسلام جایگاه ویژه‌ای به این موضوع اختصاص یافته است.

او، اضافه کرد: انتظار می‌رود بتوانیم گامی موثر در راه اصلاح امور جامعه با توسل بر قرآن و بیان حقایقی که از قرآن آموخته ایم و انتقال آن به دیگران برای استان و شهروندان به ارمغان آوریم.

رحیمی با بیان اینکه تهذیب نفس گام نخست انس با قرآن است، اظهار کرد: واژه انس به معنای خو گرفتن و آرام یافتن به چیزی، همدم بودن و ارتباطی فراتر از یک رابطه معمولی و ارتباطی مستحکم است که موجب  تأثیر گذاری باشد که به طور یقین قرائت و حفظ و تفسیر قرآن می‌تواند این انس را به وجود آورد.

استاندار فارس، خطاب به شرکت کنندگان در این جشنواره بیان کرد: بی شک رابطه شما  با قرآن رابطه‌ای مستحکم با کلام الهی است و می‌تواند در رفتار و اعمال شما اثرگذار باشد و شما الگو‌هایی برای جامعه اسلامی و شهروندان باشید.

نماینده عالی دولت در استان فارس توسل به قرآن و آشنایی با آن را موجب بصیرت افزایی در سایه انس با قرآن دانست و تاکید کرد: با این ارتباط نزدیک می‌توانیم بر بصیرت خود بیافزاییم که در راه و روش زندگی نیز اثرگذار است.

او با اشاره به اینکه ایجاد زمینه تفکر و اندیشه در کار‌ها یکی از آثار مهم انس با قرآن است، گفت: انس با قرآن خودسازی و از بین رفتن خودبینی را انجام داده و حب دنیا و کلیه صفات منفی و زشت و نامیمون را  می‌زداید و می‌تواند ما را به اخلاق نیکوی اسلامی بیاراید تا در جامعه به عنوان الگو مطرح باشیم.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه نیاز امروز و فردای جامعه توسل به قرآن است، افزود: هرچه داریم از قرآن است و اگر بر مبنای اصولی که قرآن کریم بیان می‌کند، حرکت کنیم می‌توان زندگی دنیا و آخرت را تامین کرد و به سوی سعادت و کمال رهنمون شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار